Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med notiser iPhone7+


fulatrix
 Share

Rekommendera Poster

Min dotter har en iPhone7+ som är installerad med säkerhetskopia från hennes gamla iPhone5. Jag har själv en Samsung S10, installerad med säkerhetskopia från min gamla Android.

Problemet är att hon inte får några notiser från Android telefoner. Hon får notiser från de som har iPhone. Allt fugerade utan problem på hennes gamla iPhone med min Samsung S10.

Har kollat inställningarna och provat olika sådana men utan framgång. Skulle uppskatta mycket att hon får notiser när jag kontaktar henne.

Någon som har lösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka notiser? Hur kontakta du henne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt! Problemet gäller  för meddelanden, alltså sms och mms.

Redigerad av fulatrix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande inget svar på min fråga :) 

Är det ljud eller visuella notiser?

Så här ska det se ut i inställningarna 

 

 

IMG_1212.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Fortfarande inget svar på min fråga :) 

Är det ljud eller visuella notiser?

Så här ska det se ut i inställningarna 

 

 

IMG_1212.PNG

? Inställningarna på hennes iPhone ser ut så är jag ganska säker på. Har testat olika inställningar men utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, fulatrix säger:

? Inställningarna på hennes iPhone ser ut så är jag ganska säker på. Har testat olika inställningar men utan framgång.

Gäller både ljud, vibration och visuella notiser. Hon får inte ens den blå pricken på meddelandeikonen när jag smsar/mmsar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, fulatrix säger:

Gäller både ljud, vibration och visuella notiser. Hon får inte ens den blå pricken på meddelandeikonen när jag smsar/mmsar.

Blå prick? Det är ingen blå prick när man fått ett meddelande. Det är en röd ring med en siffra i för antalet meddelanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

Blå prick? Det är ingen blå prick när man fått ett meddelande. Det är en röd ring med en siffra i för antalet meddelanden.

Skrev jag inte röd???? Menar självklart den lilla "pricken" som dyker upp på meddeladeikonen när man får ett meddelande. Hjälper föga hur den ser ut när den inte dyker upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, fulatrix säger:

Skrev jag inte röd???? Menar självklart den lilla "pricken" som dyker upp på meddeladeikonen när man får ett meddelande. Hjälper föga hur den ser ut när den inte dyker upp...

Låter som att hon inte ens får meddelandet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

Låter som att hon inte ens får meddelandet

Jodå! Meddelandet finns när hon öppnar appen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, fulatrix säger:

Jodå! Meddelandet finns när hon öppnar appen...

Då vill jag se en screenshot på hennes telefon på inställningarna. Inte för att jag misstror ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, lappen71 säger:

Då vill jag se en screenshot på hennes telefon på inställningarna. Inte för att jag misstror ;) 

Då får jag be om en sådan och lägga upp vid tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, fulatrix säger:

Då får jag be om en sådan och lägga upp vid tillfälle.

Här kommer screenshot...

=utf-8QSka=CC=88rmavb=.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Stereotypen säger:

Om du ändrar "Förhandsvisa"........

Har testat det men man ska ju inte behöva förhandsvisa för att få ljud, vibration eller notis på ikonen väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2019-12-20 på 19:53, fulatrix säger:

Min dotter har en iPhone7+ som är installerad med säkerhetskopia från hennes gamla iPhone5. Jag har själv en Samsung S10, installerad med säkerhetskopia från min gamla Android.

Problemet är att hon inte får några notiser från Android telefoner. Hon får notiser från de som har iPhone. Allt fugerade utan problem på hennes gamla iPhone med min Samsung S10.

Har kollat inställningarna och provat olika sådana men utan framgång. Skulle uppskatta mycket att hon får notiser när jag kontaktar henne.

Någon som har lösningen?

Ingen som har någon aning om hur man kan få ordning på detta...ska ju inte behöva rensa hela telefonen för att få det att funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, fulatrix säger:

Ingen som har någon aning om hur man kan få ordning på detta...ska ju inte behöva rensa hela telefonen för att få det att funka?

Ser inte bättre ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
2020-01-04 08:27, fulatrix säger:

Ingen som har någon aning om hur man kan få ordning på detta...ska ju inte behöva rensa hela telefonen för att få det att funka?

hej har det löst sig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...