Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Nicklas75

Airpods PRO - plötsligt högt oljud

Rekommendera Poster

Nicklas75

Igår hade jag mina airpods pro kopplade till Apple TV vilket fungerar perfekt. Men helt plötsligt blir det ett extremt högt oljud i vänster airpod. Så pass högt att sambon som låg bredvid med hörlurar hörde oljudet. Slet ut den vänstra i en hast då det smärtade enormt i örat. Efter en stund provar jag den igen och då låter den sprängd. Sätter i båda i fodralet och gör en reset på dessa. Efter fungerar de precis som vanligt igen, en stund i alla fall. Helt plötsligt händer det igen. Återigen sliter jag ur airpoden på vänster sida och packade ner allt och idag returnerade jag dem.

 

Oljudet är svårt att förklara men typ ett extremt högt brus. Har även upplevt ett hög frekvent ljud några gånger och enbart på den vänstra.

 

Ska jag inte våga använda airpods PRO pga detta? Kan finnas tillfällen där det inte ges möjlighet att få bort airpods så snabbt som det nu gick. Det kommer sluta med en hörselskada. Ska kontakta Apple angående detta och höra men standard svaret är att det har de aldrig hört talas om innan. Därför är det bra att veta om någon annan råkat ut för detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
MacKalle

Har upplevt en liknande sak med mina PRO. Oftast använder jag bara den högra, men ibland vill jag ha lugn och ro från oljud runtomkring, och då är det ju praktiskt med NR. Vid några tillfällen har det då rasslat till i den vänstra luren och så har den tappat sync. Det har löst sig genom att sätta tillbaka lurarna i etuiet en stund. Mycket irriterande eftersom det det kräver uppmärksamhet, handpåläggning och tid. Har aldrig upplevt att de förra airpoddarna tappade sync.
 

Tyvärr har det inte blivit bättre efter mjukvaruuppdateringen.

 

Berätta gärna här vad supporten sa när du ringde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Nicklas75

Varit i kontakt med Apple. Svaret blev att sånt inte ska kunna hända och att de inte kan garantera att det inte kan ske igen. Såklart det kan bli fel på en produkt men det är ett allvarligt fel. Dock skulle personen föra detta vidare till berörda samt att jag skulle skicka in på deras feedback sida.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...