Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synk av bilder har slutat fungera! Varför?


Funkyman
 Share

Rekommendera Poster

Jag har iPhone X, iPad Pro, Macbook och MacBook Pro. Fram till för ett par veckor sedan har det funkat smärtfritt att bilder jag tar med t.ex. iPhone synkas till de andra enheterna. Men nu funkar det inte längre. Jag har ett svagt minne av att jag har klickat för "lägre dataförbrukning" vid tillfälle, och funderar på om det är orsaken. Till saken hör att jag sedan två veckor kör allt via Internetdelning från min iPhone, och har alltså inte något WiFi bredband eller fiber för tillfället.

 

Vet någon vad jag gör för fel?? Jag tycker att jag kan detta rätt bra, men tydligen inte!! 

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din iPhone vill synka dina bilder över wifi och kommer inte att använda mobildata till det. 

 

Om du vill ändra detta kan du gå till Inställningar > Bilder > Mobildata och se till att den är aktiverad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen; jag har klickat för "Mobildata" och även "Obegränsade uppdateringar", men det verkar ändå inte som bilderna syns på mina andra enheter; MacBook t.ex. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger Bilderappen i din telefon att den är uppdaterad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, den säger att den hämtar 2502 bilder. Det finns en möjlighet att klicka "pausa" bredvid den informationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det nog bara så att synken tar en massa tid. Att hämta 2502 bilder kan ta flera dagar beroende på uppkoppling.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det kanske är så enkelt, nu står det "hämtar 534 original".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tillbaka igen.... Nu har jag en ny MacBook Pro 16" och håller på att synka alla bilder från mina 5 enheter. Det går sådär... 

 

Totalt visar alla enheter att jag har 20 480 bilder + 560 videor. So far - so good.

 

Men på enheterna har hämtning stannat upp vid följande; 

 

MacBookPro 16”

Hämtar 9 738 bilder

 

I Pad Pro

Hämtar 200 bilder

 

iPhone X

Hämtar 1 639 bilder

 

 

 

Jag är uppkopplad via WiFi med fiber 100/100

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ta ett par dagar. Ha tålamod.

Jag lät alla mina enheter ladda hem iCloudbildbiblioteket på nytt. 12500 bilder och ca 150 videos.

Ena datorn fixade det på ett par timmar men min andra tog flera dygn på sig.

Min iPad och iPhone som använder sig av optimerad lagring hade också synkat klart förhandsvisningsbilderna på ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Det känns bra att veta att det tog lång tid för dig också, men borde man inte se räkningen ticka ner? Den står ju helt stilla! Gör ett skillnad om laddsladdarna är inkopplade? 
 

jag har inte så mycket tålamod :-/ 

 

finns det några inställningar man bör kolla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...