Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Iphone/iwatch i USA?


Lenny74
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Ska till USA över jul och tänkte uppgradera till 11 eller 11 Pro samt iwatch 5. Någon som vet om det finns några funktionella skillnader som kommer ställa till det när jag kommer hem till Sverige (förutom strömkabeln och det formella att Apple inte har Worldwode garanti men som ändå allt brukar ordna sig). Jag har förstått att telefonerna ibland kan ha olika frekvensband (?) eller andra skillnader som ger dem begränsningar när man kommer till ett annat land,

 

Några andra bra för och nackdelar med att köpa i USA?

 

God Jul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har redan frågats om hur många gånger som helst. Sök och du ska finna svar på dina frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara ”nytt” med iPhone 11 med LTC banden att det finns 3 olika versioner av iPhone 11, 11 Pro och 11 PRO Max 

 

hade också tänkt köpa en då jag har en vän som är över i usa just nu och det bli ca 3200kr skillnad på 11 PRO Max. 
 

men har läst lite om LTE banden och jag tolkar det som att telefonen fungerar även i Sverige men kan vara lite långsammare. 
Kolla länken. 

https://uk.pcmag.com/apple-iphone-8/122542/beware-there-are-3-different-versions-of-iphone-11
 

Är det redan någon som köpt någon av iPhone 11 modellerna i usa?

Har ni märkt någon skillnad?

Redigerad av Fancywank
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-12-11 på 13:24, Lenny74 säger:

Några andra bra för och nackdelar med att köpa i USA?

Om man inte går på rött i tullen och betalar tull och moms så kan man åka fast för smuggling.

I Sverige så har du tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir fortfarande en stor skillnad om man betalar tullskatt/moms. 
 

pratade med Apple support där de till slut pratade med någon från Irland som skulle kunna allt gällande denna frågan, och de garanterade till 100% att telefonen skulle funka felfritt i Sverige. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Fancywank säger:

Blir fortfarande en stor skillnad om man betalar tullskatt/moms. 

Du glömde väl inte att lägga på sales tax då? Den är väl runt 10% ungefär.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_the_United_States

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...