Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Pro (2019) finns att köpa nu


marcushedenstrom
 Share

Rekommendera Poster

1 minut sedan, Axelman säger:

Jag är hellre ett proffs med espressomaskin och relaxfotölj. Det höjer effektiviteten....:ThumbsUp:

Dom proffs som köper denna dator har garanterat råd med allting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Dom proffs som köper denna dator har garanterat råd med allting.

Jag är för effektiva redskap. Men inte dum. Varför bränna pengar i onödan även om jag har råd? Obegripligt.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Jag är för effektiva redskap. Men inte dum.

Nu är inte du ett proffs som är tänkt för denna maskin ?

 

Allvarligt tror du verkligen en studio som omsätter flera hundra millioner bry sig om om ett fäste kostar 12 tusen kronor? När dom köper den här så klickar dom i valet av fäste utan att blinka och skulle aldrig bry sig om att leta reda på ett annat fäste för att spara några tusen kronor. 

 

Jag ser bara vad "mitt" företag betalar för verktyg,maskiner,utrustning och hur mycket dom skulle kunna spara om dom letade runt lite. Men när det handlar om 0.00001% av omsättningen är det inte lönt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag bara hade ett professionellt behov, utan behov av att flasha inför kunder och dylikt, vilket kan vara marknadsföringsklokt, kanske för reklamfirmor och dylikt, så skulle jag bygga en Hack Mac Pro. Som denna:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Om man har köpt en datorn för en halvmiljon vad spelar en skärmfot för 12 tusen då?

Jag minns när jag på jobbet frågade en raggare som skötte logistik om han visste om det fanns någon skärmfot över. Han stod och tittade på mig som om jag var helt dum i huvudet länge. Men jag anade hans brist på hjärnceller så jag fick förklara vad det var för tingest. Då gick poletten ner med ett brett flin. Häng med ner till källaren skrockade han. Väl där möttes vi av en unken källarlukt, det var kusligt och någon belysning fanns knappt, jag trevade mig fram bland hyllor och skåp men hittade inget. Jag skrek till raggarn, men vet du var den finns eller?? Raggarn log med sitt snedflin igen och sa, har du kollat längst in till höger då där slänger vi all skit vi inte behöver. Jag gick bort till andra ändan lokalen och möttes av en ohygglig stank, en stor död fet råtta låg framför fötterna på mig, men vad faaaan skrek jag och backade snabbt direkt. Raggarn skrattade och sa, den har bara legat några dar har inte hunnit slänga den. Jag sa inget utan klev över liket och fann en hög datorskrot, och där fanns den, en passande skärmfot till min 17” Compaq skärm! Blev lycklig som ett barn och tackade raggarn som sa, låter den där ligga ett tag till, kul med reaktioner. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Nu är inte du ett proffs som är tänkt för denna maskin ?

 

Allvarligt tror du verkligen en studio som omsätter flera hundra millioner bry sig om om ett fäste kostar 12 tusen kronor? När dom köper den här så klickar dom i valet av fäste utan att blinka och skulle aldrig bry sig om att leta reda på ett annat fäste för att spara några tusen kronor. 

 

Jag ser bara vad "mitt" företag betalar för verktyg,maskiner,utrustning och hur mycket dom skulle kunna spara om dom letade runt lite. Men när det handlar om 0.00001% av omsättningen är det inte lönt.

 

 

Alla företag jag jobbat för inklusive sveriges största ventilationsfirma jagade kronor. Industrin har ett litet annat tänk vilket jag sett när jag varit på Avesta järnverk, Kvarnsvedens pappersbruk, Spendrups mm som montör och servicenisse. Vet inte om industritänket är rakt överförbart till mediavärlden. Det är inte överförbart där jag har jobbat i alla fall.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Alla företag jag jobbat för inklusive sveriges största ventilationsfirma jagade kronor. Industrin har ett litet annat tänk vilket jag sett när jag varit på Avesta järnverk, Kvarnsvedens pappersbruk, Spendrups mm som montör och servicenisse. Vet inte om industritänket är rakt överförbart till mediavärlden. Det är inte överförbart där jag har jobbat i alla fall.

Med största säkerhet inte ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, lappen71 säger:

Med största säkerhet inte ?

Men det är ju vad du skrev. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den datorn är inte riktad till vanliga konsumenter (förutom miljonärer). Den kommer att användas främst där enorma beräkningar och stora mängder data ska hanteras. Den lär bli mycket eftertraktad inom forskningen, astronomi, fysik, kemi, biologi, matematik. Stora företag i allmänhet, musikbranchen etc etc. Inget för mig, inget för mikaellq. När mikaellq väl köpt en ny Mac så kommer den säkert slå e-snobbens PC med hästlängder. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, iMarc säger:

Den datorn är inte riktad till vanliga konsumenter (förutom miljonärer). Den kommer att användas främst där enorma beräkningar och stora mängder data ska hanteras. Den lär bli mycket eftertraktad inom forskningen, astronomi, fysik, kemi, biologi, matematik. Stora företag i allmänhet, musikbranchen etc etc. Inget för mig, inget för mikaellq. När mikaellq väl köpt en ny Mac så kommer den säkert slå e-snobbens PC med hästlängder. 

På socialt humör ikväll? Det är ok. :D 

Det är ingen tävling. Jag tänker skaffa det det jag behöver eller vill ha och inget annat. Om du eller någon annan har en monstermaskin som slår min med hästlängder skiter väl jag i. ;) 

Mac pro är inget för oss, nej. :ThumbsUp:

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

På socialt humör ikväll? Det är ok. :D 

Det är ingen tävling. Jag tänker skaffa det det jag behöver eller vill ha och inget annat. Om du eller någon annan har en monstermaskin som slår min med hästlängder skiter väl jag i. ;) 

Mac pro är inget för oss, nej. :ThumbsUp:

Nej jag kör bara gamla grejer. Commodore 64, Commodore Amiga 500+, iMac 350Mhz Indigo, PC med Athlon X64 860K överklockad till 4.2 GHz, 16GB DDR3 klockade till 1800MHz, Grafik MSI NVIDIA Geforce GTX 660 Twin Frozer, Samsung 250GB EVO SSD. Mac mini late 2014, 8GB RAM, Intel Iris Graphics, Samsung T5 500GB (extern). Det duger för mig. Använder mest PlayStation 4 Pro. Älskar spel. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2019-12-12 på 07:53, Axelman säger:

Fattar inte hur Apple kan ta 12' för en skärmfot. Ocker har ett nytt ansikte.

Å andra sidan hade det sett riktigt snålt ut om den kostade ~1000, när skärmen kostar 60 000.

 

Det är som att sälja en kopp kaffe för 60 kr, och ta 1 kr för mjölken.

 

Antingen ska det ingå, eller kosta drygt mycket extra. :D Inte mitt emellan.

Redigerad av marcushedenstrom
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

En snazzy nedplockning. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Kom just på att det inte verkar finnas en enda kabel i hela datorn. Rätt häftigt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-12-22 på 14:29, marcushedenstrom säger:

Kom just på att det inte verkar finnas en enda kabel i hela datorn. Rätt häftigt.

Precis något okunniga förståsigpåare som vårt kära hustroll aldrig kommer erkänna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Precis något okunniga förståsigpåare som vårt kära hustroll aldrig kommer erkänna.

 

 

Har en Vätte hemma, de är värre

ED06FE28-FD60-48A9-B657-C5FB7DA7A75C.jpeg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-12-22 på 14:29, marcushedenstrom säger:

Kom just på att det inte verkar finnas en enda kabel i hela datorn. Rätt häftigt.

@Alix då slipper man problem med SATA-kabeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Alix säger:

Det är riktigt. Har ens datorn SATA? Med eller utan kabel?

Sitter en BMD i (Biologisk mjukdisk), alltså en hyperoptimerad hjärna. Men den blir dement efter 15år. 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Det är riktigt. Har ens datorn SATA? Med eller utan kabel?

PCI Express

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det som var roligt @Alix?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur Pron från 2013 ser ut inuti vet jag inte.... men det är nog pci

där också 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
10 timmar sedan, Alix säger:

Det är riktigt. Har ens datorn SATA? Med eller utan kabel?

Jodå, det finns 2x SATA och en strömkontakt. Sen kan man köpa Promise kit för två diskar som monteras bredvid CPU-flänsen. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...