Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så flyttar du musik mellan din Iphone och Homepod


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

25 minuter sedan, iMarc säger:

Är mycket förvånad över den dåliga ljudkvaliteten till ett horribelt högt pris. Inte sunt att köpa skiten. 

Har du hört den med egna öron?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, iMarc säger:

Är mycket förvånad över den dåliga ljudkvaliteten till ett horribelt högt pris. Inte sunt att köpa skiten. 

Du är ganska så ensam att tycka ljudkvaliteten är dålig

https://www.techradar.com/reviews/apple-homepod-review

 

Din aversion beror troligtvis på att du inte har råd att köpa den.

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda som är acceptabelt är sonos. Har gett bort alla mina bluetooth högtalare förövrigt. Bluetooth är skräp vad gäller ljud, WIFI knappt acceptabelt.  Jag är en HIFI och HIGH-END kille. Har enorma krav på ljudkvalite, och bra ljud får man bara ifrån HIFI-klubben och liknande butiker. 
Farsans stereoanläggning ger bättre ljud med kassett metall-band, än min stereo med bara CD. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Du är ganska så ensam att tycka ljudkvaliteten är dålig

https://www.techradar.com/reviews/apple-homepod-review

 

Din aversion beror troligtvis på att du inte har råd att köpa den.

Nej jag har musiköra

1 timme sedan, Telly82 säger:

https://www.whathifi.com/apple/homepod/review

"The best-sounding smart speaker yet"

Skulle inte vilja ha en om jag fick en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Nej jag har musiköra

Skulle inte vilja ha en om jag fick en

 

Du svarade inte på min fråga om du har hört en med egna öron. Har du ens hört hur Sonos låter?

 

Jo då det tror jag visst du skulle ta emot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

 

Du svarade inte på min fråga om du har hört en med egna öron. Har du ens hört hur Sonos låter?

 

Jo då det tror jag visst du skulle ta emot

Behövs inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Det enda som är acceptabelt är sonos. Har gett bort alla mina bluetooth högtalare förövrigt. Bluetooth är skräp vad gäller ljud, WIFI knappt acceptabelt.  Jag är en HIFI och HIGH-END kille. Har enorma krav på ljudkvalite, och bra ljud får man bara ifrån HIFI-klubben och liknande butiker. 
Farsans stereoanläggning ger bättre ljud med kassett metall-band, än min stereo med bara CD. 

Alltså jag tycker verkligen om dig iMarc. Du är smart och duktig på att skriva.

 

Men när du säger att Wifi är knappt acceptabelt som bärare av ljud så tappar du totalt trovärdighet.

Över Wifi kan du spela loosless codec. Dvs ingen förlust i kvalitet.

 

Citat
Wi-Fi as an audio transmitter

Our second option when it comes to wireless audio, Wi-Fi, is nice and straight forward to explain.

All that happens is your speakers (or whichever device the audio sound will be coming from) access the audio you wish to play directly from the internet, or your computer connected to your Wi-Fi network. The digital decoders in the speakers will be identical to the ones sending the audio, meaning that the sound travels without being compressed.

The result of this is what’s called ‘lossless codec’—basically meaning that the audio doesn’t lose any of its original quality in the process of arriving at your speakers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Behövs inte

Så hur kan du avgöra ljudkvalitet om du aldrig själv har lyssnat eller läst/tittat recensioner av HomePod och deras argument varför den är den dagsläget bästa trådlösa högtalaren i sin prisklass. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, iMarc säger:

Farsans stereoanläggning ger bättre ljud med kassett metall-band, än min stereo med bara CD. 

Det säger absolut ingenting om hur det ljudet står sig mot dagens anläggningar. Min gissning är att det är gammalt skräp som inte lever upp till dagens mått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Alltså jag tycker verkligen om dig iMarc. Du är smart och duktig på att skriva.

 

Men när du säger att Wifi är knappt acceptabelt som bärare av ljud så tappar du totalt trovärdighet.

Över Wifi kan du spela loosless codec. Dvs ingen förlust i kvalitet.

 

 

Tack detsamma. Problemet med WIFI är att den droppar emellanåt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Tack detsamma. Problemet med WIFI är att den droppar emellanåt. 

Ok men det har ju ingenting med ljudkvalitet alls att göra utan det är ett lokalt fel hos dig i så fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Det säger absolut ingenting om hur det ljudet står sig mot dagens anläggningar. Min gissning är att det är gammalt skräp som inte lever upp till dagens mått.

NAD, Linn, Denon, Nakamichi, samt rörförstärkare lär väl slå det mesta av vad Svensson kör med idag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Så hur kan du avgöra ljudkvalitet om du aldrig själv har lyssnat eller läst/tittat recensioner av HomePod och deras argument varför den är den dagsläget bästa trådlösa högtalaren i sin prisklass. 

En ensam liten högtalare. Är ju inte jämförbart med riktigt bra stereohögtalare i samma prisklass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Ok men det har ju ingenting med ljudkvalitet alls att göra utan det är ett lokalt fel hos dig i så fall.

 

 

Tycker de flesta tappar WIFI-uppkopplingen emellanåt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

NAD, Linn, Denon, Nakamichi, samt rörförstärkare lär väl slå det mesta av vad Svensson kör med idag. 

Nu har vi kommit från ämnet men dagens nya anläggningar i samma segment är garanterat bättre än vad du och din far har. Poängtera nu att jag skrev "samma segment" dvs jag pratar om likvärdig hårdvara.

 

Angående HomePod är det ingen som jämför den med den hårdvaran du pratar om utan i sin kategori.

Dvs trådlöst ljud och då är HomePod bland det bästa i sin prisklass. Och har man inte hört den så tycker jag faktiskt man ska vara försiktig med sina uttalanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

En ensam liten högtalare. Är ju inte jämförbart med riktigt bra stereohögtalare i samma prisklass

Och det är ingen annan här förutom du som gör den jämförelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Tycker de flesta tappar WIFI-uppkopplingen emellanåt. 

Flesta? Var? Hos dig? Naturligtvis så måste man ha ett starkt och stabilt wifi. Men det har du väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, iMarc säger:

En ensam liten högtalare. Är ju inte jämförbart med riktigt bra stereohögtalare i samma prisklass

Du svarar fortfarande inte på frågan om du har hört den? Om inte hur kan du då göra jämförelsen med Sonos?

Visst det finns massa YouTube filmer att titta på som gör jämförelsen men det är inte samma sak som att göra det själv. Har sett en hel del innan jag gjorde mitt val att köpa och dom jag sett är så är HomePod i majoritet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Flesta? Var? Hos dig? Naturligtvis så måste man ha ett starkt och stabilt wifi. Men det har du väl.

Det beror ju ofta på driftstörningar hos leverantören. Och 5GHz bandet är värdelöst, Går jag ner i källaren tappar jag WIFI direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Du svarar fortfarande inte på frågan om du har hört den? Om inte hur kan du då göra jämförelsen med Sonos?

Visst det finns massa YouTube filmer att titta på som gör jämförelsen men det är inte samma sak som att göra det själv. Har sett en hel del innan jag gjorde mitt val att köpa och dom jag sett är så är HomePod i majoritet.

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Ja det är väl jag då. Jag tycker inte musik låter bra annat än ifrån en stereoanläggning. 

Det får du tycka men att säga "dåliga ljudkvaliteten" utan att ens lyssnat eller tror på dom som säger,med större erfarenhet än både du och jag,att den levererar bra ljud för sin klass är sant är nonchalant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...