Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tömma och installera Catalina utan backupp.


Bertil79
 Share

Rekommendera Poster

Goddag.

Senioradvisern hos Applesupportern som försökt i flera månader att hjälpa mig med problemet med MacMail som poppar upp lite när som helst som började när Mojave hette 10.14 4-5 som fortfarande spökar fast jag är inne på Catalina 10.15.1

Eftersom problemet inte fanns när min iMac från 2017 köpt första kvartalet 2018  var ny, så måste problemet börja i Mojave som följt med över till Catalina. Så  advicern tror att det är ett program som spökar, så han vill att jag raderar hårddisken och gör en ren installation av Catalina. Sedan går jag in på min backuppdisk LaCie med 1 TB minne som köptes samtidigt med datorn i mars 2018 där jag hämtar tillbaks ett program i taget och andra saker jag behöver. De andra får ligga kvar i backuppdisken som jag sedan kan tömma och börja om från noll. För 90 procent av det som ligger på backuppdisken är ändå  skräp eftersom allt backas upp.

Är detta vad ni skulle göra, eller har ni bättre tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det låter som en klok idé. Att det skulle ligga ett program hos dig som stör Apple Mail, det verkar fullt troligt. Och att då radera systemet och börja om från ett nytt system, det är en bra idé att göra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Raphael säger:

Jag tycker att det låter som en klok idé. Att det skulle ligga ett program hos dig som stör Apple Mail, det verkar fullt troligt. Och att då radera systemet och börja om från ett nytt system, det är en bra idé att göra. 

Tack Raphael.

Kan man inte innan man gör detta gå in i backuppdisken och radera det som man inte vill ha och sedan åerinstallera det som är kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...