Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudkvalitet airpods med spotify


d_st02
 Share

Rekommendera Poster

Jag hade tänkt mig köpa ett par airpods 2 med qi laddning men stannar plötsligt upp och kommer tänka på att beats lurar hade nån kodning för att låta optimalt bara med Apple music, är det samma sak med airpods 2? 
 

jag har ingen större lust att köpa ett par lurar för 2000,- som låter kass med Spotify och heller ingen lust att byta ut Spotify till Apple Music som i sin tur ställer till det med ljudanläggningen hemma. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget jag har hört om. Jag tycker inte det är någon skillnad vid lyssning på AppleMusic kontra Spotify. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har pratats om att beats haft chip som gör att Spotify på 320 inte får leva fullt ut genom dem lurarna som bara har aac codec, läste att airpods också har det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Då är det kanske så. Inget mina öron har reagerat på. Har som sagt använt både AppleMusic och Spotify frekvent. Jag är dock ingen audiofil. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är heller ingen direkt audiofil men för 2000,- känns de som man kan få bättre prestanda dock. Iof är väl airpods mer av en livsstils hörlur än en ren hifilur. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mig: vill du ha smidiga hörlurar, kör på AirPods. Funkar bra till tal och lite musik. Personligen använder jag aldrig mina over-ear lurar längre. Dom låter bättre, men smidigheten med AirPods trumfar för mig. 
Vill du ha generellt bra ljud finns det en uppsjö av lurar som låter bättre än AirPods. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta med det tekniska går över huvudet på de flesta som inte förstår kvalitet och därför hellre låter plånboken eller större/mindre vanföreställningar styra valen. 

 

Apples AirPods kommer aldrig kunna ersätta mina studiolurar men Apples ingenjörer kan med uppfinningsrikedom minimera nackdelarna med den ringa storleken som de också gjort.

 

En platt frekvensfördelning tar många som något dåligt medan jag ser det som en tillgång som ofta vill ha en neutral och platt återgivning och istället låta EQ förstärka delar av musiken om så önskas. 

 

Här är en som verkar veta vad han skriver om.

 

https://www.google.se/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/2018/3/19/17138258/apple-airpods-audiophile-review-wireless-headphones

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Ofta med det tekniska går över huvudet på de flesta som inte förstår kvalitet och därför hellre låter plånboken eller större/mindre vanföreställningar styra valen. 

 

Apples AirPods kommer aldrig kunna ersätta mina studiolurar men Apples ingenjörer kan med uppfinningsrikedom minimera nackdelarna med den ringa storleken som de också gjort.

 

En platt frekvensfördelning tar många som något dåligt medan jag ser det som en tillgång som ofta vill ha en neutral och platt återgivning och istället låta EQ förstärka delar av musiken om så önskas. 

 

Här är en som verkar veta vad han skriver om.

 

https://www.google.se/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/2018/3/19/17138258/apple-airpods-audiophile-review-wireless-headphones

The Verge= NOLL TROVÄRDIGHET ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Öhum, begränsningen sitter ju i iPhones Bluetooth ändå, det blir ACC men inte bättre än det. Så med iPhone kommer det att bli bättre med Apple Music och det är ju hörbar skillnad om än liten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Mr Walker säger:

Öhum, begränsningen sitter ju i iPhones Bluetooth ändå, det blir ACC men inte bättre än det. Så med iPhone kommer det att bli bättre med Apple Music och det är ju hörbar skillnad om än liten. 

Kan inte alls dom tekniska detaljerna men örat säger att du har rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...