Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hantera iPod i Catalina


JLJ
 Share

Rekommendera Poster

Jag är en av få (?) som fortfarande använder en iPod Classic, och har tyvärr stött på problem efter uppdateringen till Mac OS Catalina 10.15.1.

 

Tidigare kunde jag plugga in min iPod både på min Mac på jobbet och min Mac hemma, och då fixa med spellistor, ta bort och lägga till låtar mm. Inga konstigheter alls, jag pluggade in den och sen var allt fritt fram.

 

Nu fixade jag med min iPod hemma häromdagen och där har jag ej uppdaterat till Catalina än, men nu på jobbet när jag ville fixa med en spellista, så ser ju allt annorlunda ut i Musik (tidigare iTunes). Vad jag förstått ska man kunna göra mer i Finder numera, men där når jag inga spellistor. I själva programmet Musik så får jag beskedet att jag måste synkronisera min iPod med just den här datorn, vilket då skulle innebära att allt i iPoden raderas ju. 

 

Så däri ligger mitt problem. Går det, precis som tidigare, att kunna hantera musiken i min iPod på flera datorer nu när jag har Catalina?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har aldrig kunnat synkronisera sin enhet mot två eller flera datorer. Då har alltid uppmaningen kommit om att ersätta innehållet   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Man har aldrig kunnat synkronisera sin enhet mot två eller flera datorer. Då har alltid uppmaningen kommit om att ersätta innehållet   

Fast jag har ju det.

 

I åratal har jag kunnat hantera min iPod både hemma och på jobbet utan problem eller uppmaningar om synkning eller ersättning av innehållet. Fram till Catalina d v s.

Redigerad av JLJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, JLJ säger:

Fast jag har ju det.

 

I åratal har jag kunnat hantera min iPod både hemma och på jobbet utan problem eller uppmaningar om synkning eller ersättning av innehållet. Fram till Catalina d v s.

Då har du inte synkroniserat utan i iTunes valt manuell hantering av musik i video. Då räcker det med att man klickdrar den musik man vill ha till sin enhet. 
Vad jag kan se är den funktion borttagen. 
https://support.apple.com/sv-se/HT210611

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, lappen71 säger:

Då har du inte synkroniserat utan i iTunes valt manuell hantering av musik i video. Då räcker det med att man klickdrar den musik man vill ha till sin enhet. 
Vad jag kan se är den funktion borttagen. 
https://support.apple.com/sv-se/HT210611

Tackar för info, även om det var jäkligt tråkigt för min del att de (av någon märklig anledning) tagit bort funktionen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, JLJ säger:

Tackar för info, även om det var jäkligt tråkigt för min del att de (av någon märklig anledning) tagit bort funktionen...

Du kan forfarande synkronisera in din musik men då kan du bara använda ett bibliotek (dator)

Eller alternativt använda iTunes Match. Då synkas din musik med Apples musik katalog och du kan streama din egen musik och man kan manuellt ladda ner det man vill ha lokalt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju en iPod Classic så det är enbart egna mp3:or (och inte streaming) som gäller, tack ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, JLJ säger:

Jag har ju en iPod Classic så det är enbart egna mp3:or (och inte streaming) som gäller, tack ändå :)

Ah  sorry glömde bort det ?

Redigerad av lappen71
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hoppar in här, med liknande problem. Jag ser allt i min gamla iPod, men kan inte göra något med det öht. Kan inte spela upp, lägga till i bibliotek, ej heller funkar Senuti, som var mitt bästa program förr om åren. 
Har det löst sig för någon annan? 
Dvs nyare OS och äldre iPod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...