Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail i papperskorg tomma


Abakus2007
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

har haft mac i några år utan problem. Om det varit något jag undrat över har jag hittat svar här eller på andra ställen.

Men nu hittar jag inget. När jag lägger över mail i papperskorgen försvinner innehållet i mailen bara ämnet finns

kvar. Tänkte kanske det var en inställningsfråga men jag hittar inget när jag söker. Har version 13.0.

 

Tacksam för tips

 

Mikael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Pocahontas!

 

tyvärr, problemet kvarstår. Se ut som det började 29/10, mail innan dess är kompletta.

Det kan inte ha något med uppdatering av OS (Catalina 10.15.1) att göra?

Det är ingen gammal mac; iMac 4 GHz quad-core Intel Core i7.

 

/Mikael 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat ytterligare, mail i inkorgen behåller innehållet om man flyttar dessa

medans mail som hanteras/flyttas av inkommande regler endast går att läsa i sin brevlåda,

flyttar man dem är de tomma. Mycket konstigt...

 

/Mikael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Polken,

 

som tur är finns allt kvar där. Vet inte hur ni har det men detta är min hemdator.

Jag har en vanlig mailprovider (levonline) med imap-konto så plockar datorn ner

en kopia av allt därifrån. Det som känns märkligt är att den ordinarie inkorgen fungerar

men de  som jag själv skapat inte går att flytta ifrån utan att innehållet försvinner.

 

/Mikael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort kontot från datorn och lägg tillbaks det enligt levonline’s instruktioner som du hittar på deras supportsidor. >Guider >E-post >Övriga >Mac Mail
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...