Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överhettad (kall) iPhone


IUS
 Share

Rekommendera Poster

Min iPhone 7 Plus har nyligen börjat rapportera att den är överhettad och behöver svalna. Problemet är att den inte alls känns varm och det här händer även när den är direkt kall. Stänger man av den kvarstår oftast problemet. Problemet är INTE skal, eller att den ligger i solen/på element eller något uppenbart. Startar man om den går den några minuter innan det återkommer, beroende på vad man gör, så det har NÅGON relation till aktivitet som borde generera värme. Nyinstallation (utan återställning) hjälper inte. Batteriet är listat av ios som 100 % maxkapacitet. Det har ju hänt tidigare att uppdateringar ställt till sånt här, men dels var det ett tag sedan jag uppdaterade något och jag hittar inget på nätet som indikerar att andra skulle ha detta problem. Alltså misstänker jag hårdvarufel. En sensor - som antagligen sitter i moderkortet - eller en komponent nära en sensor som överhettar - typ någon liten kondensator eller så.

 

Någon som vet om det finns någon som felsöker och reparerar moderkort och om det är värt det? Helst i Stockholm, men eländet går ju att skicka. Eller ska man testa byta batteriet och se om det löser problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...