Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Långsam Mac efter installation av Catalina


OLGUME
 Share

Rekommendera Poster

Jag har installerat Catalina för en tid sedan. Nu går min iMac lika fort som när jag använde modem på 28 800.

Är det riskabelt att backa till en tidigare version?

Måste jag mata ut backupen innan jag eventuellt backar till Sierra? När jag hade denna version fungerade minscanner.

Vad försvinner på vägen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kan det vara så att skannerns programvara inte är uppdaterad för Catalina än? Det kanske kommer en uppdatering så småningom. Är det bara internet som är långsamt? Mojave borde väl fungera om du inte vill ha Catalina just nu. Backa långt tillbaka är inte så bra, varken kompatibilitets- eller säkerhetsmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej norda 72. Det mesta går långsamt. Vi är två användare påiMacen och användare 2 får vänta cirka 4 minuter innan man kan starta programmen. Vi har inga program i startfältet.

Nästa problem är att jag tänker använda min externa back up men då får jag följande meddelande: "Om du uppgraderat till macOS Catalina på en dator som använder en Time Capsule, eller någon annan nätverkslagringsenhet som mål för säkerhetskopiering uppgraderas även dina befintliga säkerhetskopior och kan sedan bara användas med macOS Catalina. Nyare säkerhetskopior som skapas kan bara användas med macOS Catalina".

Så nur har jag verkligen problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...