Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Abbonerade Comhemfilmer/program utan reklam.


Bertil79
 Share

Rekommendera Poster

Det förvånar mig att så få trådar och inlägg om detta irriterande problem inte finns, det borde vara extremt många eller så accepterar man dessa soptunnefasoner som nu gäller.

Därför tycker jag att vi gör en tråd där forumets experter inom området, tipsar oss betalande kunder hos Comhem och andra aktörer i branschen som absolut inte vill se någon som helst reklam, påannonseringar och ständiga 30 år gamla repriser som ingen bett om.

 

Eftersom jag bor i en Comhemfastighet blev det naturligt för mig att välja Comhem när min första iMac hette 10.4 Tiger, så där 15-20 år sedan.

Comhems tv-kanalutbud Hette då "On Demandpaketet" där 8 program ingick i priset. Efter att ha bläddrat bland alla program valde jag från Discovery Airport Dubai en dokumentär om Dubais flygplats på 56 avsnitt som gick varje onsdag kl 21.00. Serien var dessutom ett år gammal (Alltså ny) Självklart få man program som är högst ett år gamla när man tecknat abbonnemang samma år. Detta fungerade bra på dom kanaler jag valt som jag lade in som favoriter. Det fanns ej heller några itrrriterande avbrott för reklam eller avbrott för påannonseringar.

 

Efter några år meddelade Comhem att dom upphört med Mejladresshanteringen. Ett år senare kunde man läsa att Comhem hade sålts till Tele2, men eftersom Tele2 inte hade funktioner för att handha filmer/program behöll man Comhem som fick ta hand om den delen. Det sjuka är att man får både faktura från Comhem och från Tele2 varje månad.

Efter att ha lämnat Comhem efter 15 år försökte dom ragga tillbaks mig som kund med fagra löften som jag nappade på (Jävla idiot)

För 279:- i månaden fick jag 99 kanaler att välja bland utan extra kostnad., men det är inte 99 kanaler utan en tredjedel av dessa 33 stycken. 95 procent av dessa är 30 år gamla program  med ständiga repriser som körs hela tiden. Ingenting som jag bett om.

Det värsta är ändå reklamfunktionen man lagt in mellan varje program som dyker upp innan programmet startar som håller på i 4-5 minuter som ersätts av flera minuter långa  påannonseringar om kommande program. Det innebär att av en timmes program jag betalt för får jag bara se 15-20 minuter av, resten är reklamskräp jag inte betalt för att få se. Det sjukaste av allt är att ledsnar jag på att vänta tills påannonseringarna och 7-10 reklamsnuttar är färdigspelade och bläddrar till nästa program så tvingas jag att se samma skräp igen fast med andra reklamsnuttar till kanalbolagens och Comhems stora glädje. Dom får nämligen betalt för varje reklamsnutt som visas när du bläddrar och det är inte småpengar utan mångmiljardbelopp.

Jag anser att detta är kriminell verksamhet, att pracka på oss kunder sånt vi inte bett om. Jag kräver här och nu att Comhem och kanalbolagen installerar ett eget Ad-Blocker och att EU i Bryssel ser till så att det blir så med hot om kraftiga böter för dom som prackar på betalande kunder dynga de inte bett om.

Den viktigaste frågan blir då. Hur gör ni andra i forumet och om ni ledsnat på skräpet vad har ni gått över till. Jag tittar aldrig på filmer så Nätfix är ute för mig. Jag vill egentligen ha tillbaks  On Demandpaketet Comhem hade för 15-20 år sedan med ständigt nya program, utan reklam. Hur fixar jag detta. 2020. Berätta. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kriminellt? Vilken lag har dom brutit mot då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Kriminellt? Vilken lag har dom brutit mot då?

Marknadsföringslagen, kanske? Om de lovade 99 kanaler som bara blev 33...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju så här de flesta av TV-kanalerna ser ut sen ett par decennier. Säg upp abonnemanget och titta inte på skräpkanalerna då. SVT är gratis (nåja, skattefinansierat) och reklamfritt.

Redigerad av Yellowman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Telly82 säger:

Marknadsföringslagen, kanske? Om de lovade 99 kanaler som bara blev 33...

Har lite svårt att tro på det påståendet ?

TS skriver alldeles för bekant som tidigare medlem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Har lite svårt att tro på det påståendet ?

Japp, det var därför jag skrev "Om...."

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, lappen71 säger:

Har lite svårt att tro på det påståendet ?

TS skriver alldeles för bekant som tidigare medlem. 

Har du koll på alla medlemmar och inlägg osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, iMarc säger:

Har du koll på alla medlemmar och inlägg osv?

Förmodligen på de som utmärker sig (negativt).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, iMarc säger:

Har du koll på alla medlemmar och inlägg osv?

Man behöver inte vara någon Einstein för att se mönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Nej definitivt inte. 

Så varför frågade du om det är så uppenbart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Man behöver inte vara någon Einstein för att se mönstret.

Det jag funderar över är varför jag skulle ha hånat dig vad gäller bilen du har. Har inget minne av det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Det jag funderar över är varför jag skulle ha hånat dig vad gäller bilen du har. Har inget minne av det. 

Ja det har ju verkligen med detta ämne att göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Ja det har ju verkligen med detta ämne att göra ?

Det var nog hittepå från din sida såvida du inte kör BMW. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, iMarc säger:

Det var nog hittepå från din sida såvida du inte kör BMW. 

Nej det var inget jag hittade på. Jag är inte som du.

Redigerad av lappen71
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Yellowman säger:

Det är ju så här de flesta av TV-kanalerna ser ut sen ett par decennier. Säg upp abonnemanget och titta inte på skräpkanalerna då. SVT är gratis (nåja, skattefinansierat) och reklamfritt.

Jovisst är det så och det är bedrövligt. Mitt abonemang hos Comhem upphör i Juni 2020. Så länge TV -Licensen hos Radiotjänst fanns kunde vi se både handboll, basket och andra sporter som var intressanta för tittarna.

Nu med nya upplägget bestämt av politikerna där varje skattebetalare (Inte varje TV tittare) får betala 1300:- varje år som dras på skattsedeln som gör att staten får in mångmiljardbelopp som borde användas till svenska TV tittarna.

Vad erbjuds som du är nöjd med. 

 

Finska gamla repriser på finska (Utan översättning) som inte kostar SVT en enda krona.

Landet runt som inte heller kostar SVT en enda krona eftersom det är klipp från TV arkivet.

Jag muslim som inte en enda svensk bett om.

Tusen dagar i Sverige som inte heller en enda svensk bett om.

Min sanning om avdankad politiker som körs som repris för att det inte kostar en enda krona som inte en enda svensk bett om att få se.

På bästa sändningstid på lördagar då det brukar vara något bättre än på vardagarna då fick vi se en film om kultur från 30 talet som intre kostade SVT en enda krona som garanterat inte en enda svensk bett om att få se.

 

Vad ser du på, eller har du kapitulerat. Hoppas du hittat ett alternativ som inte prackar på dig reklam du inte bett om och att programmen du kan välja bland är högst ett år gamla med dokumentärer som du själv väljer. Berätta vad som gjorde dig nöjd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Bertil79 säger:

Mycken klagan...

 

Du skulle nog behöva se några dokumentärer på Kunskapskanalen för att lära dig om världen.

 

Vad skulle du vilja se på TV då? Och var menar du att det skulle finnas? Alltså vilken tjänst?

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Bertil79 säger:

 

Finska gamla repriser på finska (Utan översättning) som inte kostar SVT en enda krona.

Landet runt som inte heller kostar SVT en enda krona eftersom det är klipp från TV arkivet.

Jag muslim som inte en enda svensk bett om.

Tusen dagar i Sverige som inte heller en enda svensk bett om.

Min sanning om avdankad politiker som körs som repris för att det inte kostar en enda krona som inte en enda svensk bett om att få se.

På bästa sändningstid på lördagar då det brukar vara något bättre än på vardagarna då fick vi se en film om kultur från 30 talet som intre kostade SVT en enda krona som garanterat inte en enda svensk bett om att få se.

 

 

 

Det kallas för mångfald. Detta är den tekniska beskrivningen vad Public service MÅSTE följa.

Citat

TV-verksamhet som syftar till att ge allmänheten en särskild sorts berikande programutbud genom att företaget i fråga har ett avtal med staten rörande bolagets innehåll

Något som tydligen är svårt för dig att förstå Balder76 aka iMacKalle plus alla andra alias du har haft.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Bertil79 säger:

Så länge TV -Licensen hos Radiotjänst fanns kunde vi se både handboll, basket och andra sporter som var intressanta för tittarna.

Nu med nya upplägget bestämt av politikerna där varje skattebetalare (Inte varje TV tittare)

 

Tittarna har aldrig fått välja vilket utbud som ska visas i PS-kanalerna. Var är dina bevis för att det är politikerna som bestämmer tablån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske inte hör hit men det finns väldigt bra utbud av t ex dokumentärer på Youtube och reklamen går att betala bort. Kan vara bra att kunna engelska eftersom utbudet på svenska är  lägre än det engelska utbudet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, kenla säger:

Detta kanske inte hör hit men det finns väldigt bra utbud av t ex dokumentärer på Youtube och reklamen går att betala bort. Kan vara bra att kunna engelska eftersom utbudet på svenska är  lägre än det engelska utbudet. 

Tack för tipset. Jag kollar rätt ofta på YouTubedokumentärer, men ser aldrig några reklamsnuttar som stör tittandet. Är det någon speciell YouTubevariant du pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Bertil79 säger:

Tack för tipset. Jag kollar rätt ofta på YouTubedokumentärer, men ser aldrig några reklamsnuttar som stör tittandet. Är det någon speciell YouTubevariant du pratar om.

Youtube Premium

https://www.youtube.com/premium

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ScandiKnasen_001.thumb.jpg.1784e2970adebf3bb405d5dda6099a72.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...