Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med bootcamp partition


Albin Magnusson
 Share

Rekommendera Poster

Albin Magnusson

Jag har en macbook pro från 2015 och har haft windows via bootcamp vilket jag använt istället för machintosh sen 2016. Det har funkat felfritt ända tills förra veckan. Problemet var att jag bara kunde ansluta till google och youtube, alla andra funktioner som krävde nätverk funkade inte. Efter ha testat flera olika saker för att fixa det som inte funkade så upptäckte jag att problemet inte fanns på machintosh disken. Problemet är att jag inte kan ominstallera windows genom bootcamp. Jag kan varken partitionera om den eller radera den eftersom den använder NTFS(Windows NT File System). Vet någon hur jag kan lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Albin Magnusson säger:

imageproxy.php?img=&key=5e0319925d732618imageproxy.php?img=&key=5e0319925d732618imageproxy.php?img=&key=5e0319925d732618imageproxy.php?img=&key=5e0319925d732618imageproxy.php?img=&key=5e0319925d732618imageproxy.php?img=&key=5e0319925d732618Jag har en macbook pro från 2015 och har haft windows via bootcamp vilket jag använt istället för machintosh sen 2016. Det har funkat felfritt ända tills förra veckan. Problemet var att jag bara kunde ansluta till google och youtube, alla andra funktioner som krävde nätverk funkade inte. Efter ha testat flera olika saker för att fixa det som inte funkade så upptäckte jag att problemet inte fanns på machintosh disken. Problemet är att jag inte kan ominstallera windows genom bootcamp. Jag kan varken partitionera om den eller radera den eftersom den använder NTFS(Windows NT File System). Vet någon hur jag kan lösa detta?

Du tar bort partitionen med Boot Camp-assistenten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Albin Magnusson
24 minuter sedan, Alix säger:

Du tar bort partitionen med Boot Camp-assistenten.

När jag ska radera den så är den vald som NTSF, men då är knappen radera oklickbar. Den fungerar om jag byter format till t.ex APFS då kan man klicka på den, men är det rätt format/ version som raderas då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Albin Magnusson säger:

När jag ska radera den så är den vald som NTSF, men då är knappen radera oklickbar. Den fungerar om jag byter format till t.ex APFS då kan man klicka på den, men är det rätt format/ version som raderas då?

Följ detta: https://support.apple.com/sv-se/guide/bootcamp-assistant/bcmp59c41c31/mac

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Albin Magnusson

Det funkade, men det verkar som att boot camp fortfarande tar upp plats på datorn eftersom det står att machintosh disken har 75 gb ledigt flash- lagringsutrymme, men jag vet att datorn har 120 gb minne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Albin Magnusson
12 minuter sedan, Stereotypen säger:

Butt-Camp??!!

 

??

Va? skrev jag fel nånstans?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Albin Magnusson

Haha

 

Ska nu bara ladda ner en ISO-avbild vilket kommer ta... över 7 timmar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...