Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sophos gamla anti-virus gäller inte längre...


Maddog63
 Share

Rekommendera Poster

Efter att hade uppgraderat till Catelina så vill inte Sophos gamla anti-virus gälla längre.

Man hänvisa till att uppgradera en ny anti-virus program tydligen.

Det dyker upp en dialogruta på skärmen skrivet på engelska av Sophos som meddelar.

Vad göra?

Några förslag?

Jag har haft Imac i snart 4 år och använt samma typ Sophos anti-virus program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft Mac sen tidernas begynnelse, aldrig drabbats av virus. 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer att äldre Sophos inte fungerar, det behövs minst Sophos Endpoint 9.9.4. Se följande dokument: 
https://community.sophos.com/kb/en-us/134552

Med Catalina har Apple ändrat flera delar som påverkar filer och säkerhetssystemet, vilket innebär att äldre program som hanterar filer och säkerhet behöver uppdateras. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att använda antivirus. Ja förutom att skydda dom hjon som använder Windows. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Finns ingen anledning att använda antivirus. Ja förutom att skydda dom hjon som använder Windows. 

Malwarebytes är ju bra att ha. Har satt över 10 filer i karantän sen jag installerade det för flera år sedan. Bland annat så var det ett program jag köpt på Apple store åkte i karantän efter en tid då det visade sig sprida min kontaktlista och annat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Malwarebytes är ju bra att ha. Har satt över 10 filer i karantän sen jag installerade det för flera år sedan. Bland annat så var det ett program jag köpt på Apple store åkte i karantän efter en tid då det visade sig sprida min kontaktlista och annat. 

Det där har vi redan avhandlat och det var inget virus. Många appar som kräver,frågar efter tillgång till kontakterna. Ibland så frågar dom inte tydligt utan det är gömt i användervillkoren. Men något virus är det inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Det där har vi redan avhandlat och det var inget virus. Många appar som kräver,frågar efter tillgång till kontakterna. Ibland så frågar dom inte tydligt utan det är gömt i användervillkoren. Men något virus är det inte. 

Då var det ett annat program isåfall för detta togs bort från Apple store dessutom. Sen om man avaktiverat Gatekeeper är det ju en fördel med Malwarebytes. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var gång man slår på datorn dyker det alltid upp denna information.

Ska man slippa detta, så är jag väl tvungen att avsluta Sophos genom att radera bort Sophos i Launchpad?

 

DSC_0007_149.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Maddog63 säger:

Var gång man slår på datorn dyker det alltid upp denna information.

Ska man slippa detta, så är jag väl tvungen att avsluta Sophos genom att radera bort Sophos i Launchpad?

 

DSC_0007_149.JPG

Eller pröjsa en uppdatering.. om du absolut är i behov..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...