Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Tor Åge Bringsværd

iPhoto försvann vid uppgradering, till Catalina, hur göra?

Rekommendera Poster

1 minut sedan, redtop2 säger:

Jo, affärsidén är ju känd, men i dag kan man inte vara säker på någonting längre.....Det är väl bara att utnyttja gratiserbjudandet så länge det finns tillgängligt..."De e bare å åk" som Stenmark skulle ha sagt

Det tror jag att Google i stort måste behålla och är väl så att säga eftergiften/incitamentet för oss genom att de själva tjänar pengar på att vi använder tjänsten. För egen del betalar jag för utrymme men hyser förstås inga illusioner om att Google därför avstår från att skanna av just mig och mina bilder. Jag vill bara ha originalkvaliteten bibehållen.

Fun fact: Jag använder dessutom en gammal Moto G4 Plus som när den återställdes nu kan ladda upp original ”gratis” i två år.

Det visar väl hur pass subventionerad lagringen ytterst är. Inga protester från mig...

Sedan kan man ju inse hur värdefullt detta måste vara för fattigare människor i världen.

Nåja, nog med off topic, kanske. :D 

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan, Telly82 säger:

I iPhoto satte man stjärnbetyg med snabbkommandon (CMD-0 till CMD-5), vilket är snabbt och enkelt.

Hur sätter man nyckelordet 5 stjärnor (eller 4 eller 3) på en bild i Bilder?

Man kan sätta snabbkommandon på nyckelord. Här har Macworld förklarat hur man gör: 

https://www.macworld.com/article/2998550/how-to-use-keywords-as-a-star-rating-system-in-apple-photos-for-os-x.html

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...