Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp att hitta programuppdatering


EmmaB
 Share

Rekommendera Poster

Jag är inte så erfaren Mac användare ? men jag har haft en länge!

 

Nu har jag dammat av den och skulle ladda ner Excel,  men då går inte detta för att jag behöver uppdatera OS.” (Null) kan inte installeras på Macintosh HD eftersom OS X  versionen 10.13 eller senare krävs” 

 

jag har varit inne på Apple o läst, antingen ska man kunna få upp programuppdatering under äpplet eller om man har äldre version ska man uppdatera på App Store.

 

jag hittar ingen programuppdatering under mitt äpple o jag har uppdaterat allt i App Store.

 

någon som kan hjälpa mig? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och Välkommen hit

 

Vilken Mac är det du har ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Emma.

Välkommen hit.

Du får snabbare svar om du uppger vilken typ av Mac du har, samt årsmodell och vilken version av OS du har nu

Annars blir det bara gissningar. 

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, EmmaB säger:

Jag är inte så erfaren Mac användare ? men jag har haft en länge!

 

Nu har jag dammat av den och skulle ladda ner Excel,  men då går inte detta för att jag behöver uppdatera OS.” (Null) kan inte installeras på Macintosh HD eftersom OS X  versionen 10.13 eller senare krävs” 

 

jag har varit inne på Apple o läst, antingen ska man kunna få upp programuppdatering under äpplet eller om man har äldre version ska man uppdatera på App Store.

 

jag hittar ingen programuppdatering under mitt äpple o jag har uppdaterat allt i App Store.

 

någon som kan hjälpa mig? 

Testa den här länken: https://apps.apple.com/us/app/macos-high-sierra/id1246284741?mt=12

Den dirigerar dig vidare till App Store, och just Mac OS X 10.13. Jag testade nyss och kom hit:

 

highsierra.thumb.jpg.0ce7918f64715529688dd71048cd5e46.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, EmmaB säger:

Såklart ?

 

Macbook PRO (2011)

OS X El Capitan

version 10.11.6

Då är just Mac OS X 10.13 det sista operativsystemet du kan använda, om du inte hackar den (rekommenderas inte).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, EmmaB säger:

Tack snälla Alix. 

Ska bara tömma datorn lite så uppdateringen funkar :)

:yeahbaby:

Se till att ha ordentligt med utrymme, det räcker inte med enbart nedladdningens storlek. Minst 25 GB, skulle jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, EmmaB säger:

Är det den länken du skickade?! Sorry är så dum på detta.

Ja, det är länken till sista Mac OS X din dator kan använda utan hack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

:yeahbaby:

Se till att ha ordentligt med utrymme, det räcker inte med enbart nedladdningens storlek. Minst 25 GB, skulle jag säga.

Ok, då är det en ny dator som rekommenderas :) Använder alltid mobilenen var för smått för att göra faktura därför dammade jag av denna 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, EmmaB säger:

Ok, då är det en ny dator som rekommenderas :) Använder alltid mobilenen var för smått för att göra faktura därför dammade jag av denna 

Okej, men fakturamall finns i Numbers, se nedan. Programmet är gratis. Det finns fler på nätet, t ex här:

 

faktura.thumb.jpg.8a22c6ad76edec756c8c570a83f93164.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Alix säger:

Okej, men fakturamall finns i Numbers, se nedan. Programmet är gratis. Det finns fler på nätet, t ex här:

 

faktura.thumb.jpg.8a22c6ad76edec756c8c570a83f93164.jpg

Tack snälla för tips! fick upp samma som när jag skulle ladda ner excel. Så jag antar att nästa steg är att tömma lite och sen uppdatera..

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Hjälp att hitta programuppdatering
 Share



×
×
  • Skapa nytt...