Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över bilder från iPhone till Mac


tobasjohansson
 Share

Rekommendera Poster

tobasjohansson

När jag ska föra över bilder från iPhone till Mac så använder jag programmet bilder. Klickar på ”importera alla bilder”. Då är det bara ca 170 bilder som dyker upp medans jag vet att det finns ca 700 på telefonen. Hur löser jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det väl enklast att använda iCloud bildbibliotek även i datorn och låta iCloud sköta synkningen av bilder?

Eller är det av någon särskild anledning du valt att ha iCloudbildbibliotek påslaget i telefonen och inte i datorn?

Redigerad av SirKnasen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bildinsamling importerar inte bilder som ligger i molnet iCloud, bara bilder som verkligen finns i telefonen. Med ”optimerad lagring” på så kommer Bilder i telefonen att spara på iCloud de bilder som inte får plats i telefonen. Det är därför som Bildinsamling inte får med alla bilder som du har. 
 

Om du startar Bilder i datorn och väljer Bilder - Inställningar - iCloud och där slår på iCloud bildbibliotek, så får du dem i datorn. 
 

Vad är anledningen till att du inte kör iCloud bildbibliotek i datorn? Har du en äldre Mac eller ett äldre system utan Bilder? Kör du med iPhoto istället?

 

Du kan gå in på www.icloud.com och iCloud bildbibliotek där och få ner dem i datorn manuellt, men det bästa är att använda Bilder med iCloud bildbibliotek. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...