Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple mail strul både innan och efter Catalina


macman8000
 Share

Rekommendera Poster

Min apple mail har strulat en hel del genom åren.

Just nu har jag formaterat om en macbook 2017 med installering sedan av catalina från recovery boot. Efter det har jag lagt in mitt icloud och väntat några dagar på att icloud drive ska synka. Allt ok. Men efter att jag installerat mina mailkonton tar det 30 sekunder för apple mail att starta. 

 

Min pappa har en nyköpt (från butik) imac 2017 som han nyss igår installerade in catalina från en helt nyformaterad disk. 

Han har bara loggat in på icloud via systeminställningar och inga extra program är installerat. 

Apple mail startar inte ens. 

 

Jag funderar på om Catalina hade konkret nyttigt nått syfte förutom att man kan köra ipad som extern skärm o lite andra "coola features". Ska dom inte jobba lite med att fixa program som dom själva har gjort för massa år sedan, som ligger i ett system som de själva utvecklar, som körs på en dator som de själva byggt ihop? De kan inte direkt skylla på någon annan här.

Eller är syftet mest att man kan sätta stopp för uppgradering till catalina från macs med årsmodell äldre än xxxxx och tvinga dem att köpa ny dator för att hänga med i utvecklingen?

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

16 minuter sedan, lappen71 säger:

SBS

jag vet inte om de där är nått slags urban dictionary-uttryck för att igen uttrycka ditt missnöje med att jag har frågor som relaterar till problem jag och andra i min närhet har?

Om så, vad tycker du lappen71 jag ska skriva?

"hej apple forum som ska fungera som ett sätt att få svar på frågor på problem, jag har inga problem, allt som heter apple funkar bra!" eller?

För övrigt har jag och de flesta jag känner en massa apple-grejjer så vi stöttar hela apple-ekosystemet med en massa stålar. Vore bara kul att få hjälp med en del saker som strular och inte höra vissa här köra sitt översittarsnack. I så fall kan du göra de på flashback istället. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan var varför mac mail strular på en ren dator. Läste du inlägget eller ville du bara hitta ett sätt att slänga ur dig lite "coola" engelska uttryck ?

 

Jag jobbar hela dagarna med eget företag som är beroende av att grejjerna funkar, därför kan det hända att man blir frustrerad när saker på senare år funkar sämre. 

Men det går inte att diskutera sånt med personers som tycker att allt funkar perfekt. 

Försök hjälpa till istället för att hitta folk att klanka ned på. 

Jag efterfrågar en lösning, inte tjafs. Som sagt om man vill tjafsa så kan man göra de på flashback. Lägg av med dina personangrepp.

Redigerad av macman8000
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en mycket bättre återkoppling, uppskattas!

Min tanke med en kort fråga var att inte överösa forumet med detaljer innan jag ens hittat någon som ställt en fråga om vad jag ska leta efter. Jag förstår absolut att det inte går att ge en feldiagnos på en svävande fråga men eftersom jag inte är insatt i byggstenarna på hur systemet funkar så vet jag inte exakt var jag ska leta. 

 

Mycket bra. Vi ska testa dina förslag och se om det hjälper! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta MacMail problem har jag haft på min iMac 2017 köpt i mars 2018 sedan Mojave 3-4  som jag fortfarande har kvar trots att jag haft Catalina i drygt en månader som nu är uppe i 10.15.1 Applesupporten vet om buggen som hänvisar till att ha is i magen och låta ett par till uppgraderingar för att se om det löser problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raderar lappens  inlägg!  ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Pocahontas säger:

Raderar lappens  inlägg!  ?

Raderar det inlägg som ger konkreta råd? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, lappen71 säger:

Raderar det inlägg som ger konkreta råd? 

När ska du börjar uppföra dig som folk?

Slänga ur dig spydigheter är vad du mestadels gör!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...