Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur för man över spellistan som finns i Ipad till Mac


Mette
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Jag har uppdaterat till Catalina i min Mac och har bla.a en Ipad Mini 4 som har den senaste iOS med en spellista som jag gärna vill ha över till min Mac Book Pro men jag förstår inte hur man gör. Jag använder inte Apple music men jag har alla mina rippade cd skivor i musikbiblioteket på macen så dessa ser jag i programmet music. Nu skulle jag vilja ha "tillbaka" spellistan som ligger i min iPad till Mac och därifrån "kunna" synka densamma till ex.vis min nya iPhone. Går detta att göra ?

mvh

/B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte. Man kan bara synkroniser till telefonen, inte tvärtom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du löser det med Apples ”iTunes Match”. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Music med iCloud musikbibliotek löser det. Men i iTunes med kabel synkar man från Mac till iPad/iPhone. Inte tvärtom. 
 

Men, det finns program som löser det, som kör från iOS-enhet till Mac via kabel. Dessa har funnits sedan den första iPod. ?

 

Irip är ett av de mest klassiska, det har varit med länge och jag har själv positiv erfarenhet från tidigare version. 
http://thelittleappfactory.com/irip/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Raphael säger:

Apple Music med iCloud musikbibliotek löser det. Men i iTunes med kabel synkar man från Mac till iPad/iPhone. Inte tvärtom. 
 

Men, det finns program som löser det, som kör från iOS-enhet till Mac via kabel. Dessa har funnits sedan den första iPod. ?

 

Irip är ett av de mest klassiska, det har varit med länge och jag har själv positiv erfarenhet från tidigare version. 
http://thelittleappfactory.com/irip/

Tackar det låter ju intressant, får kolla på detta i helgen. I eftermiddag ska jag bara lata mig. Men det vore toppen om det fungerar för då kan jag få med mig "min älskade spellista" på semestern utan att släpa på massa extra prylar och framför allt att slippa att göra spellistan än en gång och sedan synka densamma till iphonent. Tack än en gång. 

/B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Zeth säger:

Tror att du löser det med Apples ”iTunes Match”. 

Tack för snabbt svar. 

/B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Går inte. Man kan bara synkroniser till telefonen, inte tvärtom.

 

Hoppas det går med metoden enligt efterföljande svar från R

/B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...