Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få tillgång till raderade iCloudbilder + Flytta bilder från iCloud till google drive


Amatörmusikern
 Share

Rekommendera Poster

Amatörmusikern

Del 3 i min kaostekniska tillvaro...

 

För några månader sen raderade jag bilder från min telefon som det visade sig raderas på iCloud. Det handlar om bilder under en tvåårsperiod 2016-2018 samt mellan 2008-2011. De finns inte kvar i senast raderade och jag undrar om det på något sätt går att återse dessa? Har ringt applesupporten och dom kunde inte hjälpa.

 

Jag undrar också hur man på ett relativt enkelt sätt kan föra över iCloud-bilder till google drive. Eller måste man spara ner allt manuellt och sedan ladda upp fil efter fil. Handlar tusentals bilder så känns trögt att göra manuellt. 

 

Tack på förhand!

Och ja, jag googlar allt innan jag ber om hjälp.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Albumet "Senast raderade" töms automatiskt efter 30 dagar, du har alltså max 30 dagar på dig att hämta upp bilderna igen. Så om det var för "några månader" sedan som du placerade bilder där, ja då är det ju mer än 30 dagar och därmed för sent... Jag vet inget sätt att få tillbaks dem, jag tror inte det går via iCloud. Tyvärr. 

Utan det är då om du har en TimeMachine säkerhetskopia i datorn. För då finns bilderna där. 

Det går enkelt föra över från iCloud Bilder till Google Photos, du kan t ex använda du app:en Google Photo i din  iPhone, ge den tillåtelse att öppna bildbiblioteket i iPhone och sen kör du backup & sync, det kommer föra över dem. Det kan ta många timmar, ja flera dagar om det är frågan om tusentals bilder... 

Men när det gäller Google drive... Ja, du kan ju markera alla i Bilder i Mac, sen Exportera dem till en mapp. Om du inte har "Optimerad lagring" för om du har det så kan du behöva ladda ner dem först för då har du bara en mindre kopia i datorn. Logga in på Google Drive, välja Upload och sen markerar du alla bilder i mappen du gjort och så laddar upp dem. Det ska gå att markera och ladda upp flera på en gång. 

Men, det finns ett program som kan vara värt att prova... 
https://www.imobie.com/anytrans/cloud-manager.htm

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligen kan Google Drive hämta bilderna direkt från Bilder-biblioteket. Det går ju att markera det i Finders filruta. Kan vara värt att prova. Då behöver du inte plocka ut dem från Bilder först innan uppladdning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...