Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Grafikprestanda i Mac Pro från 2010


Lagerdahl
 Share

Rekommendera Poster

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Inte riktigt den du länkade till men på samma ställe fanns rätt kabel (såvitt jag kan förstå). 15 USD. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Lagerdahl säger:

Inte riktigt den du länkade till men på samma ställe fanns rätt kabel (såvitt jag kan förstå). 15 USD. Tack!

Enligt detta video är det den du ska ha :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, lappen71 säger:

Enligt detta video är det den du ska ha :)

 

 

 

Men han har ju moddat elförsörjningen till grafiken i sin dator, det säger han ju. Kortet han installerar drar mer ström än kontakterna på moderkortet kan leverera.

Men kortet jag tänker mig går att köpa med en 8pin till 2x6pin i ett kit från OWC. Så då drog jag slutsatsen att det kortet fungerar med den kabeln. Bilden nedan är från produktbeskrivningen av kitet.

Skärmavbild 2019-11-18 kl. 12.31.06.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
2019-11-14 20:17, norda72 säger:

Jag har en Mac Pro 5.1 från 2012 med grafikkortet Nvidia Geforce GTX 680. Det har Metal-stöd så Mojave går att använda, men det ger en del störningar, bland annat fläktrusning vid uppstart. Har även 4K-skärm, men upplösningen når aldrig 4K utan skalas ner till full-HD. Tar man en skärmdump blir den rent storleksmässigt 3840x2160 (4K) men ser ut som 1920x1080. Man kan inte heller ändra upplösning, då blir allt så oerhört litet. Ändrar man försvinner det man valt nästa gång man knäpper på datorn. Så var det inte förr. Nu är man mer eller mindre rökt gällande uppdateringar av systemet. Catalina har inget stöd i denna gamla dator. Man kan testa att installera via patcher, men problem lär uppstå. Dum som jag var uppdaterade jag processor och minne under 2019. Jag har nu dubbla processorer på totalt 12 kärnor och 128 GB RAM. Ändå är datorn inte snabbare än förut då den bara hade singelprocessor med 4 kärnor. Denna modell är inte så rolig längre. Jag vill inget hellre än att byta dator, men till vad? Finns inget alternativ. Trash can är ju vad den heter och nya Mac Pro kostar 75 000 i ingångspris. Ska man lämna Mac efter 21 år?

Jag har ett GTX 680 i min. Det som löste problemet och få allting att funka perfekt var denna guide

http://dosdude1.com/mojave/

Patchern finns kvar efter installationen och patchar vid behov systemet efter uppdateringar. 
Själv väljer jag just nu att stanna på Mojave, lite osäker på senare system vad gäller kompatibiliteten vad gäller hårdvaran.

OpenCore finns också men den patchern rekommenderar jag inte då hela processen är mer krånglig och du får inget stöd för APFS om du vill ha det. Dock kan du från deras sida använda ett script för terminalen för att ta ned olika versioner av Mac OS vilket jag gjorde. Men detta funkar även med dosdudes patcher, eller ta ned från Apple. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...