Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple slutar sälja Macbook Pro på 15 tum efter 13 år


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Den nya 16-tummaren har förhoppningsvis ett tangentbord som nu håller måttet överlag. Och det vore väl konstigt om det inte snart kommer en 14-tummare som ersätter dagens 13-tummare. Också den med ett vettigt tangentbord. Kanske återintroduceras 12-tummaren? :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte mest så här... vad händer om det går samma väg som 17”

 

BD84488D-DFB5-45DB-BA8E-6826A106F1F0.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gamla 17" var inte bärbara - de var släpbara.

 

3kg vägde de in på, gissningsvis blir nya 16" minst kilot lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Stereotypen säger:

De gamla 17" var inte bärbara - de var släpbara.

 

3kg vägde de in på, gissningsvis blir nya 16" minst kilot lättare.

Det kan förklara saken...

så 17” kan uppleva en ny vår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Kan någon förklara varför man håller på och ändrar skärmstorlek +/- en enda löjlig tum?

Jag antar det.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För folk som har sin laptop i huvudsak stationärt, och det tycks vara ganska många, är det här såklart goda nyheter. Tror den gamla 17" stod för ca 5% av Mac-försäljningen, så det var inte konstigt att den försvann, även om det var synd. (Jag antar att det även idag är precis som vanligt 13"-varianten som säljer bäst, vilket är lite enklare att förklara nu än när de bara var 2-kärniga osv). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-11-13 på 16:45, Alix säger:

Den nya 16-tummaren har förhoppningsvis ett tangentbord som nu håller måttet överlag

Det stämmer @Alix

F439C7F7-D7FD-4D9F-981A-B157022B6F91.jpeg

Redigerad av ronny
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar bra. Det gamla tangentbordet och det en smula högre priset är det enda som hindrar mig från ett inköp.
 

Citat

MacBook Pro 16-inch: Bye-bye butterfly keyboard

Apple replaces the 15-inch Pro, but keeps the $2,399 starting price, adding improved AMD graphics, a bigger battery and boomy speakers.


https://www.cnet.com/news/apple-macbook-pro-16-inch-laptop-bye-bye-butterfly-keyboard/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

Förlåt? :huh:

Ursäkta min otydlighet. Jag menar förstås att det nya tangentbordet förmodligen lockar en hel del, som mig. Utan nu att veta om det nya faktiskt är bättre.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-11-13 på 23:59, poi ran säger:

För folk som har sin laptop i huvudsak stationärt, och det tycks vara ganska många, är det här såklart goda nyheter. Tror den gamla 17" stod för ca 5% av Mac-försäljningen, så det var inte konstigt att den försvann, även om det var synd. (Jag antar att det även idag är precis som vanligt 13"-varianten som säljer bäst, vilket är lite enklare att förklara nu än när de bara var 2-kärniga osv). 

Tror att jag skrev för några år sedan att jag gärna skulle ha en 21" Air med ganska ointressant batterikapacitet, bara den var lätt och tunn (jag använder ofta datorn som just laptop).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...