Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IBM förklarar varför Mac är bättre än PC


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Jag bryr mig som förstår att världen börjar vakna ur sitt tekniska slummer, förstå att skräpet, PCn, inte är något att ha. 

 

Men mobilrevolutionen har störst betydelse tror jag till att lirka individer bort från dinosaurien, umm, PCn, till förmån för långt bättre teknik. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Jag bryr mig som förstår att världen börjar vakna ur sitt tekniska slummer, förstå att skräpet, PCn, inte är något att ha. 

 

Om du har rätt skulle inte miljoners miljoner köra WinPc, SÅ korkade är inte folk. Vad som är bäst vilar till 90% i betraktarens ögon. Tiden då folk körde DOS är över. Alla OS har grafiska gränssnitt. Någon betydande skillnad finns inte. Du framstår bara som en enögd person om du ska fortsätta att vara så totalt svartvit.

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Axelman säger:

Om du har rätt skulle inte miljoners miljoner köra WinPc, SÅ korkade är inte folk. Vad som är bäst vilar till 90% i betraktarens ögon. Tiden då folk körde DOS är över. Alla OS har grafiska gränssnitt. Någon betydande skillnad finns inte. Du framstår bara som en enögd person om du ska fortsätta att vara så totalt svartvit.

Så IBM är även de enögda och svartvita? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Så IBM är även de enögda och svartvita? ?

Eftersom det är i betraktarens ögon så hur ser det ut ??

02D5F213-8BA6-4449-86BE-A43B2FA9DD05.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Alix säger:

Nej, de erbjuder ju både Windows och Mac. :D 

Länge leve friheten att få välja själv! Men IBM är mycket tydliga med sitt budskap, tydligare än mig t.o.m. ?

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Aayden säger:

Eftersom det är i betraktarens ögon så hur ser det ut ??

02D5F213-8BA6-4449-86BE-A43B2FA9DD05.jpeg

Så skönt då att man även på IBM numera är fri att välja. Lite kul uttryck också, "i betraktarens ögon" om man råkar vara enögd. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, mikaellq säger:

Länge leve friheten att få välja själv! Men IBM är mycket tydliga med sitt budskap, tydligare än mig t.o.m. ?

Side note: Både Windows- och Macdatorer är byggda utifrån IBM:s ursprungliga datorarkitektur. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Alix säger:

Side note: Både Windows- och Macdatorer är byggda utifrån IBM:s ursprungliga datorarkitektur. :nerd:

Och? Var det datorarkitektur som kritiserats? :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Side note: Både Windows- och Macdatorer är byggda utifrån IBM:s ursprungliga datorarkitektur. :nerd:

Fast "det nya" (alltså telefoner mm) verkar vara annan arkitektur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag bryr mig som förstår att världen börjar vakna ur sitt tekniska slummer, förstå att skräpet, PCn, inte är något att ha. 

 

Men mobilrevolutionen har störst betydelse tror jag till att lirka individer bort från dinosaurien, umm, PCn, till förmån för långt bättre teknik. 

Windowsphone är väl redan nedlagd?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Fast "det nya" (alltså telefoner mm) verkar vara annan arkitektur.

Jo. Finns det någon ARM-dator än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, ronny säger:

Windowsphone är väl redan nedlagd?

Ja som väl är. :) Eller snarare att Microsoft insett att loppet är kört, det är iOS och Android som gäller och har därför anammat Android - hör och häpna! :tappahakan:

https://www.cnet.com/news/microsoft-isnt-making-another-windows-phone-for-one-simple-reason/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, mikaellq säger:

 Men IBM är mycket tydliga med sitt budskap, tydligare än mig t.o.m. ?

Nej. Du är svart/vit. De kan nyansera sig. Jag har läst dina kommentarer i många år och fortfarande är det samma visa. Vi i forumet kan ju skojja om WC... flåt PC ska det vara, men det är en annan sak. Väljer man en Mac är det också en faktor att man gör det för att man kanske är mer kreativ och produktiv som människa som Alix sa. Enbart Macen är inte hela svaret. Att vi behöver mindre support vet vi sedan Palmes tid. ( Datornördarnas motsvarighet till hedenhös ) Men fortsätt du att vara svart/vit. Det är som sött och förutsägbart. rofl.gif

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...