Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att logga in med mobilt Bank-ID via Safari hos Swedbank


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Märkte igår att det inte gick att komma in på Swedbank med mobilt Bank-ID när jag använder Safari.

Fick upp en varningsruta, se bild. 

Använde mig av min iMac, (kör Mojave) 

Fick leta reda på min gamla Säkerhetsdosa, som naturligtvis hade tomt batteri, men jag hade tursamt nog sånt hemma.

Dosan är väl utsliten, och jag kunde med lite trixade till slut logga in med den.  Gjorde det skulle, betala en faktura.

Provade att logga in igen med mobilt Bank-ID , inga problem..blev man lite undrande.. vad var detta??? 

 

Satte mig vid min MacBook Air, starta Safari och Swedbank igen, upp kom samma bild som den nedan.. Provade med Säkerhetsdosan, och kom in.

Logga ur banken, och loggade in igen, nu med Mobilt Bank-ID inga problem.. 

Först blev man ju lite orolig om jag var kapad osv, men allt är i sin ordning på banken. 

 

Idag på morgonen var det samma problem, samma varningsruta.

Ringer Swedbank, de visste ingenting, och damen svarade att ser ok ut  på min sida , det visste jag, för jag hade loggat in med mobilens Swedbank app och mobilt Bank-ID

Blev kopplad till de som är systemansvariga, och de kände inte heller till problemet, frågade om jag startat om mina enheter, telefon och dator, svar ja.

 

Vad jag däremot glömde säga dem, var att det är inga problem att logga in via Google Chrome på datorn, så felet ligger vad jag förstår i Safari. 

Vad gör jag då? 

 

 

 

 

Skärmavbild 2019-11-04 kl. 08.26.46.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går det inte att logga in med Säkerthetsdosan heller med Safari. 

Gjort Säker Start, kört Skivverktygs Skivkontroll..inte mycket mer man kan göra, än att välja annnan webbläsare.

Kommer in på banken med Safari på frugans gamla iMac som bara har High Sierra

 

Helskumt

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste det :galetglad::galetglad:

Rensade bort webbdata i inställningar.

 

Hoppas det var allt, testat logga in nu ett par ggr och det funkar.

Själv är bäste dräng sägs det.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...