Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tappade iPhone på Macbook. Färgade av sig, tips?


aviciimafia
 Share

Rekommendera Poster

‪Tappade alltså min telefon på min macbook pro så det ser ut såhär på locket. Finns det något förutom att byta dator som kan ta bort/minska de här skadorna, visuellt iaf?‬

9EE70423-323B-4245-B384-E746D81C0720.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa t.ex kemiskt ren bensin. Använd en bomullspad med bensinen och gnugga. Går det så går det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Primus säger:

Testa t.ex kemiskt ren bensin. Använd en bomullspad med bensinen och gnugga. Går det så går det. 

Lösningsmedel borde vara den sista åtgärden, inte den första. Du kan skada målade och/eller lackade ytor. Frågan är om Macen har en lackad yta eller inte.

 

Mikrofiberduk med bara vatten borde vara första åtgärden. :) 

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Lösningsmedel borde vara den sista åtgärden, inte den första. Du kan skada målade och/eller lackade ytor. Frågan är om Macen har en lackad yta eller inte.

 

Mikrofiberduk med bara vatten borde vara första åtgärden. :) 

Du har rätt. Jag utgår från att TS har testat något innan hen postar..?. Man kan ju börja med att blåsa på det, sedan smeka fläcken försiktigt med fingret för att se om det försvinner..?. Sorry, men kunde inte låta bli..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aluminiumen är inte målad utan du har helt enkelt skadat ytan på metallen och det går inte att fixa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, lappen71 säger:

Aluminiumen är inte målad utan du har helt enkelt skadat ytan på metallen och det går inte att fixa. 

Är det inte märkligt att Apple använder en så värdelös metall som aluminium? Varför inte rostfritt stål eller Titan?

Redigerad av iMarc
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Är det inte märkligt att Apple använder en så värdelös metall som aluminium? Varför inte rostfritt stål eller Titan?

Du vet om att du är en idiot eller hur? ? Slänger ur dig kommentarer till höger och vänster utan att tänka igenom dom. Du börjar faktiskt att likna ett troll bara mer och mer. Lite tragiskt faktiskt för tidigare gick det att hålla en normal diskussion med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade alla möjliga metoder såsom rengöring och gnuggning men gick inte. Går det inte att slipa bort på apple store ska jag nog köpa ett skal. Men har någon lämnat in det innan? Vad händer? Pris osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilpolish dvs Rubbing, på en bomullstuss, varsamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, lappen71 säger:

Du vet om att du är en idiot eller hur? ? Slänger ur dig kommentarer till höger och vänster utan att tänka igenom dom. Du börjar faktiskt att likna ett troll bara mer och mer. Lite tragiskt faktiskt för tidigare gick det att hålla en normal diskussion med dig.

Idiot kan du vara själv. 
Det är tragiskt när din bittra sida tar över. 
Jag tycker aluminium är en metall som är alldeles för mjuk/ömtålig att användas. Över 90% av alla beg iPhone har skador i höljet, speciellt hörnen. Ibland kan tom plast vara bättre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Idiot kan du vara själv. 
Det är tragiskt när din bittra sida tar över. 
Jag tycker aluminium är en metall som är alldeles för mjuk/ömtålig att användas. Över 90% av alla beg iPhone har skador i höljet, speciellt hörnen. Ibland kan tom plast vara bättre. 

Jag bitter? Undra vem som är bitter när du kallar e-snobben för troll i hans egen tråd. Ta och skärp till dig.

Vad du tycker är ganska så underordnad betydelse när fakta säger en annan sak. Finns inte en möjlighet att göra ett dator chassi helt motståndskraftigt mot yttre påverkan och tumma på tillverknings kostnad, vikt och det slutgiltiga priset för kunden. All aluminium som används till telefoner eller datorer är behandlade med en beläggning för att göra den hårdare. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta tjafsa nu. 

Aluminiumlegering  är billigare och lättare. Klart slut

 

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...