Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Plötsligt långsam + fläkt låter mkt


ollypolly92
 Share

Rekommendera Poster

Hej, 
Jag har haft lite problem med min tvååriga MacBook Air då den blev plötsligt väldigt långsam och fläkten låter mycket. Har provat klassikern att starta om den... har även nu återställt den och den är fortfarande långsam och fläkten låter fortfarande. Detta skedde innan uppdateringen. Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, ollypolly92 säger:

Hej, 
Jag har haft lite problem med min tvååriga MacBook Air då den blev plötsligt väldigt långsam och fläkten låter mycket. Har provat klassikern att starta om den... har även nu återställt den och den är fortfarande långsam och fläkten låter fortfarande. Detta skedde innan uppdateringen. Några tips?

Jag hade liknande problem med min iMac för en del år sedan. Installerade då TG Pro från Tunabelly Software, sedan fungerade det mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synkar inte själv, så jag har ingen aning faktiskt.

 

Lappen eller Alix kommer nog med svar strax.....(om ni inte redan svarat)....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återkom med en skärmdump som visar "Alla Processer" och inte bara "Mina processer"

Ändra under Innehåll överst på skärmen

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Precis samma sak har hänt mig idag. Har försökt återställa SMC, men ingenting händer. Har även återställt datorn, ingenting händer då heller. Kom du tillrätta med problemet? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snabb Googling i ämnet visar att många blir hjälpta av återställning av SMC. De som inte blir hjälpta av detta verkar få det att fungera genom att ta bort bakstycket och koppla bort batteriet i några minuter.  

...

iFix it har mycket bra guider. Länkar till ett urval av MBA. Välj din MBA. Klicka på "Battery" så får du fullständiga instruktioner.

https://www.ifixit.com/Device/MacBook_Air_13"

 

För den som är ovan poängterar jag att det är superviktigt att ha rätt skruvmejsel och att skruva försiktigt. Det är olika längd på skruvarna så se till att ha koll vilken som är vilken.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...