Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Book Pro startar om


christianmvs
 Share

Rekommendera Poster

Har en gammal (trotjänare) Mac Book Pro 15 tum, mitten 2010. För fyra-fem år sedan började den konstra med att släcka ner sig och göra omstarter. Det blev oftare och oftare. Någon som kunde mer än jag tittade med kunde inte hitta felet. Fick hjälp att byta ut hårddisken till en Crucial MX300 2.5-inch SSD härom året och lade då in macOS  Sierra Version 10.12.6

Det blev ett litet lyft och till att börja med verkade det som om datorn blev stabilare.  Nu är jag sedan en längre tid tillbaka till ruta ett.

Datorn gör omstarter hela tiden. Ibland gång på gång utan att den hinner öppna upp. Svårt att jobba. Svårt att göra någonting alls.

Nu har jag upptäckt att det är extra mycket strul när Mail och/eller Bilder är på eller används. Kan problemet ligga här?

Kan ingenting om sånt här (framgår så klart). Min Mac Book är full med bilder (dokumentation) som jag behöver arbeta med.

Har skaffat en IPad Pro som jag nu använder till det mesta. Dock fungerar inte operativsystemet för att jobba med min hemsida, göra böcker osv.

Behöver båda maskinerna!

Kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du behöver göra:

 

Du har en defekt kondensator i grafikdelen, denna behöver bytas ut.

Då kondensatorn inte gör som den skall får du omstart som följd.

 

Hör av dig via PM för mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft löpande säkerhetskopiering på Time Capsul sedan starten. Sedan utrymmet blev för litet kopierade jag över till en extern hårddisk. Nu försöker jag lägga upp på ICloud men har inte riktigt kläm på hur det går till.

Hur byter jag kondensator i grafikdelen om det är det som är problemet.

Jag bor i Frankrike. Är i Sverige någon gång om året.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft löpande säkerhetskopiering på Time Capsul sedan starten. Sedan utrymmet blev för litet kopierade jag över till en extern hårddisk. Nu försöker jag lägga upp på ICloud men har inte riktigt kläm på hur det går till.

Hur byter jag kondensator i grafikdelen om det är det som är problemet.

Jag bor i Frankrike. Är i Sverige någon gång om året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...