Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp mig uppdatera gammal ipad!


ständigtförvirrad
 Share

Rekommendera Poster

ständigtförvirrad

Så, jag hittade en ipad på jobbet som jag tänkte skaka liv i.

Verkar inte ha uppdaterats på flera år med iOS 5.1.1 och urgammal grafik.

När jag söker programuppdatering får jag besked att "Programvaran behöver inte uppdateras".

 

Kan jag uppdatera den manuellt på något vis? 

Modellen heter MC497KS om det har betydelse..

 

Och en annan fundering: Vad kan värdet ligga på? Kapacitet på 64GB och är tillsynes oanvänd 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ständigtförvirrad

Okey efter lite googlande insåg jag att den är URGAMMAL. 

Modellnummer A1337 och enligt Apples sida från 2010.

 

Bortom all räddning antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, ständigtförvirrad säger:

Så, jag hittade en ipad på jobbet som jag tänkte skaka liv i.

Verkar inte ha uppdaterats på flera år med iOS 5.1.1 och urgammal grafik.

När jag söker programuppdatering får jag besked att "Programvaran behöver inte uppdateras".

 

Kan jag uppdatera den manuellt på något vis? 

Modellen heter MC497KS om det har betydelse..

 

Och en annan fundering: Vad kan värdet ligga på? Kapacitet på 64GB och är tillsynes oanvänd 

Du har fått tag på en gammal iPad 1.0. 
det finns nog inga fler uppdateringar till den. Har du tur kan det finnas några appar som fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, boevil säger:

Du har fått tag på en gammal iPad 1.0. 
det finns nog inga fler uppdateringar till den. Har du tur kan det finnas några appar som fungerar.

kan den ha samma problem som iPhone 5?

Citat

 

Den sju år gamla Iphone-modellen har nyligen fått en uppdatering av IOS, och uppdateringen är mer eller mindre obligatorisk att installera. Apple har nyligen skickat ut meddelanden till Iphone 5-ägare med information om att uppdatera snarast, rapporterar 9 to 5 Mac.

I meddelandet står att telefonen måste uppdateras till IOS version 10.3.6 senast 3 november 2019, annars kommer telefonen inte kunna ansluta till internet. Och en smart telefon utan internettillgång är såklart inte så smart längre. Missar du uppdateringen kan den fortfarande uppdateras, men måste då anslutas till en dator för att uppdatera därifrån istället.

Bakgrunden är Apple i juli släppte två ovanliga uppdateringar, IOS 10.3.4 samt IOS 9.3.6. Båda löste ett allvarligt säkerhetsproblem, så allvarlig att Apple inte vill att telefonerna ska kunna användas utan säkerhetsfixarna.

Apple har även publicerat ett nytt supportdokument med mer information om uppdateringen.


 

 

Skärmklipp 2019-10-29 15.06.20.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, ronny säger:

kan den ha samma problem som iPhone 5?

 

Skärmklipp 2019-10-29 15.06.20.png

Tror inte det?

Min gamla iPad hade ingen uppdatering. Min frus 6 plus hade uppdateringen, så det verkar inte bara vara iphone 5 som ska uppdateras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...