Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem efter installation av OS-uppdatering


Bjornmoberg
 Share

Rekommendera Poster

Okej, jag tar det här från början i hopp om att så jag slipper att skicka iväg datorn för att rädda materialet på hårddisken. Jag är övertygad om att det finns relativt enkla sätt att ta sig vidare, problemet ligger nog mest i att jag inte har den kunskapen. Än. 

 

Jag installerade det nya systemet Catalina på min Macbook Pro 2012. Installationen drog ut på tiden så lämnade det över natten. När jag kom tillbaka på morgonen så var det en mapp med ett frågetecken i som blinkade på skärmen. Efter lite googling så förstod jag det som att det hade blivit fel i installationen och påbörjade en ny via cmd+R. Mitt i den nya installationen så avbryts det och säger att det uppstått ett problem, försök gärna igen senare. Försökte, men samma visa igen.

 

Efter detta så var jag inne där man ser skivavbildningarna osv och datorn dör plötsligt. När jag sedan startar den så kommer jag till sidan där jag ska skriva in mitt lösenord. Skriver in lösenordet, men den säger att det är fel lösenord? Jag har haft samma lösenord sen jag köpte den? Så nu kommer jag inte ens in i datorn längre. 

 

Tog ut hårddisken, köpte en extern dockningsstation så att det skulle bli som en extern hårddisk. Kopplade in den i en väns iMac via USB, men även här ber den mig skriva in ett lösenord - och mitt lösenord är fel. 

 

Nu har jag skruvat ihop datorn och vänder mig till expertisen som förhoppningsvis råder här. Vad ska jag göra nu? Vilka kommandon kan jag använda? Mitt enda önskemål är att rädda materialet på hårddisken. Datorn skiter jag i egentligen, men har värdefullt material på hårddisken. 

 

Hjälp mig här, snälla... 

 

Stort tack på förhand. 

Mvh Björn M. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...