Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud Drive


Tarok
 Share

Rekommendera Poster

Kan man radera iCloud Drive mappen utan att det inverkar på något annat på Datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså den tar man inte bort utan avaktiverar i inställningarna för iCloud på datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag väl krånglat till det igen, men jag har två iCloud mappar och den ena tar upp 152GB och den andra 25 GB, begriper tyvärr inte vad jag ska med dom egentligen, jag har som sagt Time Machin och Backup på det viktigaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja hur man lyckas få två iCloud Drive mappar förstår inte jag. Vad är det du har försökt att göra?

Om du avaktiverar iCloud Drive i inställningarna och du valt att optimera utrymmet på datorn kommer du få en fråga ifall du vill ladda ner från iCloud Drive. Efter allting är nedladdat så kommer du ha en lokalt lagrad iCloud drive mapp. Förhoppningsvis kommer du få två som du sen kan slå ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, men det är inga problem att slänga iCloud mapparna, dom tar rätt så mycket utrymme på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte använder iCloud Drive så är det bara att avaktivera iCloud Drive i Systeminställningar - iCloud. Sen kan du ta bort eventuella mappar som finns kvar. 
 

Men om du tar bort mapparna fast iCloud är aktiverat, då blir det problem för iCloud Drive fungerar inte utan lokal mapp. Man kan inte köra iCloud Drive utan en mapp för det på hårddisken. 
 

Och innan du tar bort, så kolla att de inte innehåller Dokument och Skrivbord. Om de gör det så behöver du flytta filerna ut till Dolument och Skrivbord-mappar utanför iCloud Drive och under ditt användarkonto på Macintosh HD. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...