Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Två iMacar blir "en"?


Bertil Apel
 Share

Rekommendera Poster

Relativt ny på Mac (men för stolt att skriva på det forumet ?) så here we go:

 

Jag har två 27” Mac bredvid varandra som jag ska använda bl a till bildredigering. Min önskan är att kunna göra ett enda stort skrivbord av dessa så att jag t ex kan flytta arbeten från den vänstra skärmen över till den högra och vice versa. Samtidigt ska en mus och ett tangentbord fungera på båda skärmarna. 

 

Går detta?

 

- och i så fall,

 

Hur gör jag? 

 

Tack på förhand. 

792A2810-D506-40F2-B375-B231711BC390.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske.... Får testa när jag köpt sladdar. 

Det var "Target Display" som var det magiska uttrycket i sökningen, det hade jag inte hittat. 

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Två iMacar blir "en"?

Redigerade rubriken så den blev begriplig och sökbar

 

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polarkryssaren

Testa Logitech tangentbord, mus(valda modeller) och programvaran "Logitech Options".

Då fungerar det som en switch mellan datorerna och musen styr vilken dator man är kopplad till (genom att flytta mus till kant).

Finns även enbart programvara från Symless.com "synergy app".

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att Target display bara fungerar på iMac-modeller t.o.m. mitten 2014, går inte på senare modeller, om jag förstått det hela rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polarkryssaren
5 timmar sedan, Polarkryssaren säger:

Testa Logitech tangentbord, mus(valda modeller) och programvaran "Logitech Options".

Då fungerar det som en switch mellan datorerna och musen styr vilken dator man är kopplad till (genom att flytta mus till kant).

Finns även enbart programvara från Symless.com "synergy app".

Lycka till.

Ursäkta, missade "ett skrivbord". Mitt förslag styr 2 datorer med ett tangentbord/mus. Man kan göra copy/paste, men inte flytta fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
marcushedenstrom

Den till höger ser ju ut som en gammal tjockis så target display borde funka utan problem.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

En sent tack för svar. 
 

Det löste sig enklare än jag hade vågat hoppas med en sladd. Ibland är det bra med ”tjockisar” ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...