Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone X nytt batteri


Monomatte
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har nyligen bytt batteri i min iPhone X och till en början så visade batterihälsan 100% och allt var frid och fröjd, hade iOS 13 installerat. Men efter den senaste uppdateringen 13.1.3 så står det service på batterihälsan och att kapacitet för toppbelastning kan ha påverkats. Har jag ett dåligt batteri eller har det med den senaste uppdateringen att göra?

 

Med vänlig hälsning, 

Mattias

91C8D196-C48E-4F19-8518-382FCC271DAF.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Monomatte säger:

Hej!

 

Har nyligen bytt batteri i min iPhone X och till en början så visade batterihälsan 100% och allt var frid och fröjd, hade iOS 13 installerat. Men efter den senaste uppdateringen 13.1.3 så står det service på batterihälsan och att kapacitet för toppbelastning kan ha påverkats. Har jag ett dåligt batteri eller har det med den senaste uppdateringen att göra?

 

Med vänlig hälsning, 

Mattias

 

Spoiler

91C8D196-C48E-4F19-8518-382FCC271DAF.png

 

Reklamera!

https://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/handel-inom-eu/reklamera-en-vara/reklamationsratten-i-sverige/

 

Edit: Men förbered dig på att ett geni kan komma att säga att det är fel på SoC (”logikkortet”), inte batteriet, och att du därför ”måste” köpa en ny Iphone, särskilt som det har kommit nya modeller...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar Alix! Så du tror att det är batteriet det är fel på, och inte har med den senaste uppdateringen att göra med? Kanske ska tillägga att jag köpte ett icke OEM-batteri och gjorde bytet själv. 
Läste någon stans att Apple har börjat och para ihop batteriet med telefonen, tror att det gällde iPhone Xr dock.
 

Redigerad av Monomatte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Monomatte säger:

... Kanske ska tillägga att jag köpte ett icke OEM-batteri och gjorde bytet själv. 

Jaså! Ja, då är detta indirekt uppdateringens ”fel”. Apple har från och med IOS 13 valt att utmåla allt som är OEM som djävulen själv. Då är det bättre att du laddar ned Coconut battery och kollar själv (om du har en mac). Du kan inte använda Apples skrämmande funktion längre.

 

https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Jaså! Ja, då är detta indirekt uppdateringens ”fel”. Apple har från och med IOS 13 valt att utmåla allt som är OEM som djävulen själv. Då är det bättre att du laddar ned Coconut battery och kollar själv (om du har en mac). Du kan inte använda Apples skrämmande funktion längre.

 

https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

Jaha, misstänkte att det kunde vara så! Att jag inte kan se batterihälsan längre spelar ingen större roll, blev mest orolig för att batteriet skulle vara skadat och att telefonen inte skulle få full prestanda längre. 
Stort tack för hjälpen Alix!

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

batteri.thumb.jpg.148cb22bec5b74504d59649a658b919f.jpg

 

Funktionen batterihälsa är ganska meningslös, oavsett IOS, särskilt vad gäller uppgiften om batteriets kapacitet jämfört med när det var nytt. Jämför med Coconut batterys uppmätta värde. Jag har IOS 12.4.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...