Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
magnil

LÖST Gopro syns inte i Finder

Rekommendera Poster

Har problem med båda mina Gopro (8 och 5 Session). I gopros program Quik syns de och kan importera filerna. I Final Cut kommer de upp men med cirkel som snurrar, ser inte filerna, i Finder syns de inte alls.

Har provat Shift-Control-Option-Power i fem sekunder men det hjälper inte. I Systeminformation under USB syns de inte.

Några bra idéer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket Mac OS X? Har du uppdaterat alla program och drivrutiner?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Först hade jag 10.14.x(6 tror jag). Uppdaterat till 10.15 men ingen skillnad. FCPX är senaste version, drivrutin vet jag inte men borde följt med Gopro Quik som är nyinstallerat?

Helt plötsligt kommer de nu upp riktigt i FCPX och fungerar även med bildinsamling men syns fortfarande inte i Finder. Verkar vara så för väldigt många men en del får det att fungera. Nu fungerar det tillräckligt bra för mig men irriterande att de inte kommer upp i Finder. . . 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 minuter sedan, magnil säger:

Först hade jag 10.14.x(6 tror jag). Uppdaterat till 10.15 men ingen skillnad. FCPX är senaste version, drivrutin vet jag inte men borde följt med Gopro Quik som är nyinstallerat?

Helt plötsligt kommer de nu upp riktigt i FCPX och fungerar även med bildinsamling men syns fortfarande inte i Finder. Verkar vara så för väldigt många men en del får det att fungera. Nu fungerar det tillräckligt bra för mig men irriterande att de inte kommer upp i Finder. . . 

Gopro Quiks senaste version är 2.7.0.874 och den är daterad 31 augusti 2018 (förra året alltså). Sannolikt är den därför inte optimerad eller kompatibel med Catalina 10.15. Det är många tredjepartsprogram som man får sådana problem med i och med uppdatering av Mac OS X.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, tack, fungerar tillräckligt bra nu.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...