Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
sabang

Fel plats på blocket

Rekommendera Poster

33 minuter sedan, Alix säger:

Som vanligt tolkar du allt i en för dig önskvärd riktning. Personligen bryr jag mig inte om detta eventuella problem men det kan faktiskt existera ändå.

TS förklarar dåligt, men det i sig är ingen saklig grund för att avvisa påståendet.

Vad gäller skärmdumpen så kan den ha skapats på en Iphone och sedan skickats till en Android där någon har tagit en skärmdump. Kan du utesluta det? Kan du motbevisa det?

Jag vet dock att du inte tror (sic!) på någonting negativt om Apple förrän du har blivit överbevisad. Och då blir du helt tyst. Vi vet det allihop.

Man kan säga att det är din raison d’etre; att vara Apples tillskyndande riddare i en skinande rustning.

Kämpa på!

Nämen är inte lilla Alix lite putt sedan vår senaste konfrontation där du försökte dra diskussionen från sitt ämne. Till skillnad mot dig så är jag inte långsint och måste i andra trådar fortsätta att tråka sin meningsmotståndare. 

När man försöker komma till roten med ett problem så kan man bara utgå ifrån den information som TS delger en. Om han lägger upp bilder så utgår jag ifrån att den är tagen på den enhet han själv säger att den är tagen. Eftersom bilden presenteras som ett "bevis" på att något är fel så litar jag på vad TS säger. Att den skulle vara en skickad skärmdump som i sin tur är skärmdumpar för att läggas upp här är inget som jag ska behöva gissa mig till.

Skillnaden mellan dig och mig är att jag är kritisk på ett mer konstruktivt sätt. Du sitter på ett forum och gnäller. Jag skickar in buggrapporter som beta testare. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan, lappen71 säger:

Nämen är inte lilla Alix lite putt sedan vår senaste konfrontation där du försökte dra diskussionen från sitt ämne.

Vad gällde det? Kompromissande länder? :fundersam:Jag har sedan länge tappat trådarna då du alltid går till mothugg. :D 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Alix säger:

Vad gällde det? Kompromissande länder? :fundersam:Jag har sedan länge tappat trådarna då du alltid går till mothugg. :D 

Haha försök att spela ovetande du. Du är smartare än så så. Nej det var du som gick till mothugg den gången.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, lappen71 säger:

Haha försök att spela ovetande du. Du är smartare än så så. Nej det var du som gick till mothugg den gången.

Nej, jag minns faktiskt inte. Minnet har varit bättre i sina dar. Strunt samma, för min del i alla fall. :) 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, Alix säger:

Som vanligt tolkar du allt i en för dig önskvärd riktning. Personligen bryr jag mig inte om detta eventuella problem men det kan faktiskt existera ändå.

TS förklarar dåligt, men det i sig är ingen saklig grund för att avvisa påståendet.

Vad gäller skärmdumpen så kan den ha skapats på en Iphone och sedan skickats till en Android där någon har tagit en skärmdump. Kan du utesluta det? Kan du motbevisa det?

Jag vet dock att du inte tror (sic!) på någonting negativt om Apple förrän du har blivit överbevisad. Och då blir du helt tyst. Vi vet det allihop.

Man kan säga att det är din raison d’etre; att vara Apples tillskyndande riddare i en skinande rustning.

Kämpa på!

Helt riktigt. Det är frun som har iPhone och skickat den till mig som tagit skärmdump. Förstår inte varför jag blev påhoppad och anklagad för lögn. Jag vill bara sälja min bil. Jag kontakta först blocket och fråga men blev hänvisad till Apple. Om de sen menar allvar om uppdatering kan jag bara hoppas på. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta är en bugg i appen och det händer för att det finns ett Höganäs i Skåne och ett Höganäs i Uppsala. När användaren trycker plats så skickas ”Höganäs” som text till en instans av kartan (MKMapView) som reverse-geocode:ar det till koordinater.

Om man är närmre Uppsala än Höganäs i Skåne så visas en pin på Uppsala istället. Jag har jobbat som utvecklare på blocket för några år sedan, drar iväg en buggrapport till de.

/C

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, JagCesar säger:

Detta är en bugg i appen och det händer för att det finns ett Höganäs i Skåne och ett Höganäs i Uppsala. När användaren trycker plats så skickas ”Höganäs” som text till en instans av kartan (MKMapView) som reverse-geocode:ar det till koordinater.

Om man är närmre Uppsala än Höganäs i Skåne så visas en pin på Uppsala istället. Jag har jobbat som utvecklare på blocket för några år sedan, drar iväg en buggrapport till de.

/C

Tusen tack för den informationen. Men när jag kontaktade blocket så sa de att det är Apples kartprogram som buggar. 

Det är även konstigt att min fru får upp Uppsala i sin telefon fast hon befinner sig i Skåne? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...