Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel plats på blocket


sabang
 Share

Rekommendera Poster

3 minuter sedan, sabang säger:

Platser där annonsen finns 

När du la in annonsen vilken ort,län och postnummer angav du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, sabang säger:

Platser där annonsen finns 

Du skriver för kortfattat och osammanhängande, det är omöjligt att förstå vad du menar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

När du la in annonsen vilken ort,län och postnummer angav du då?

Min postnummer hem. 26371 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Du skriver för kortfattat och osammanhängande, det är omöjligt att förstå vad du menar.

Och jag vet ej vad du vill veta 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Android använder Google maps och iPhone använder Hitta.se enligt blocket. Kanske felet ligger hos hitta och inte iPhone? Vad vet jag. Men fel är det 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, sabang säger:

Min postnummer hem. 26371 

Så vad är problemet då? Du lägger in postnumret där du bor men bilen är på ett annat ställe  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Så vad är problemet då? Du lägger in postnumret där du bor men bilen är på ett annat ställe  

Jag lägger in annonsen på min bil som står hemma på mitt postnummer. På iPhone kommer det upp att bilen står på olika ställen, oftast Uppsala. 60 mil fel Det är problemet 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, sabang säger:

Jag lägger in annonsen på min bil som står hemma på mitt postnummer. På iPhone kommer det upp att bilen står på olika ställen, oftast Uppsala. 60 mil fel Det är problemet 

Har du talat med din internetleverantör, var finns deras servrar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske något med karttjänsterna, Blocket skickar kordinaterna med en extra decimal till kartprogrammet eller nåt, svårt att veta. Något verkar ju fel åtminstone. Kan ju vara fel på både blocket.se och blocket-appen, eller nånannanstans.

Vad säger Blockets kundtjänst om de får skärmdumpar osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blocket säger att Samsung använder Google maps och att iPhone använder Hitta.se. Samsung hittar rätt på alla telefoner jag provat. Ca 7 och alla iPhone jag provat visar fel. Om det är iPhone eller hitta som är fel vet jag inte 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, sabang säger:

Fel. Bilen står ej i Höganäs 

Så om bilen inte står i Höganäs varför skriver du in postnumret för Höganäs? Skriv in postnumret där bilen står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, sabang säger:

Mitt postnummer är inte Höganäs. 

Varför anger du 26371 då det är en del av Höganäs postnummer?

https://www.postnummerservice.se/information/svenska-postnummer-och-postorter/skaane/hoeganaes-kommun/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, sabang säger:

Hur förklarar du då detta 

 

Screenshot_20191019-105112_Email.thumb.jpg.df6a75fc6f7e27b97f4c36cfb9b8e6fe.jpg

Den där bilden säger mig absolut ingenting. Har ingen aning om vad du har tryckt på.

 

Det jag vet är vad du har sagt oss och det är att du har angivit ditt hempostnummer när du la till annonsen. Då uppfattar Blocket att objektet befinner sig på det postnummer du angivit. Och det är exakt den plats jag ser när jag går in med både datorn och telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, lappen71 säger:

Den där bilden säger mig absolut ingenting. Har ingen aning om vad du har tryckt på.

 

Det jag vet är vad du har sagt oss och det är att du har angivit ditt hempostnummer när du la till annonsen. Då uppfattar Blocket att objektet befinner sig på det postnummer du angivit. Och det är exakt den plats jag ser när jag går in med både datorn och telefonen.

Den bilden är en skärmdump från min frus iPhone X. Står även apple kartor nere i hörnet. Jag vet ej var i Sverige du bor men tydligen får man upp olika platser beroende på var man bor. Verkar som du bara vill anmärka på mig i stället för att förstå att det är fel på iPhones karttjänst. Jämför Gärna med någon som har en Samsung så ser du vilken som visar rätt. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, sabang säger:

Den bilden är en skärmdump från min frus iPhone X. Står även apple kartor nere i hörnet. Jag vet ej var i Sverige du bor men tydligen får man upp olika platser beroende på var man bor. Verkar som du bara vill anmärka på mig i stället för att förstå att det är fel på iPhones karttjänst. Jämför Gärna med någon som har en Samsung så ser du vilken som visar rätt. 

 

Anmärka på dig? Var gör jag det? Känner ingen som har en Samsuck ?

Lycka till med dina "problem" ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns både Höganäs och Danmark i Uppsalatrakten. ?

Om du felet uppstår i Blockets app för iOS så är lite snabbt att döma ut Apples kartor som, felet. Det här låter som ett problem med appen och den som har lösningen är Blocket själva!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just pratat med Apple teknisk support. De va glada att höra att det fanns problem. Hade kommit efter den senaste uppdateringen. De kommer därför Snart att släppa en ny uppdatering som fixar problemet med att Iphone visar fel!!! 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, sabang säger:

Har just pratat med Apple teknisk support. De va glada att höra att det fanns problem. Hade kommit efter den senaste uppdateringen. De kommer därför Snart att släppa en ny uppdatering som fixar problemet med att Iphone visar fel!!! 

Haha tror jag så mycket jag vill på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ljuger så du tror dig själv t.o.m. Du påstår att bilden kommer från din frus iPhone X

Det där är inga ikoner som finns på en iPhone.

 

683811802_Skrmavbild2019-10-19kl_17_32_31.thumb.png.5ebe4980f281b3c6a0ff1db0060cf0c8.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ok om du inte förstår. 

Jag lider med dig. 

Kan admin stänga tråden då jag har fått de svar jag ville av Apple. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Du ljuger så du tror dig själv t.o.m. Du påstår att bilden kommer från din frus iPhone X

Det där är inga ikoner som finns på en iPhone.

 

683811802_Skrmavbild2019-10-19kl_17_32_31.thumb.png.5ebe4980f281b3c6a0ff1db0060cf0c8.png

Som vanligt tolkar du allt i en för dig önskvärd riktning. Personligen bryr jag mig inte om detta eventuella problem men det kan faktiskt existera ändå.

TS förklarar dåligt, men det i sig är ingen saklig grund för att avvisa påståendet.

Vad gäller skärmdumpen så kan den ha skapats på en Iphone och sedan skickats till en Android där någon har tagit en skärmdump. Kan du utesluta det? Kan du motbevisa det?

Jag vet dock att du inte tror (sic!) på någonting negativt om Apple förrän du har blivit överbevisad. Och då blir du helt tyst. Vi vet det allihop.

Man kan säga att det är din raison d’etre; att vara Apples tillskyndande riddare i en skinande rustning.

Kämpa på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...