Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HJÄLP med kalender macbook pro


elsaf
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag använde min personliga dator på jobbet förut (macbook air), blev inbjudan till jobb-kalendrar via mail och hade allting i Kalender-appen i datorn, alla evenemang o.s.v.

Nu har jag istället fått tillgång till en jobbdator (macbook pro), men lyckas inte få in kalendern som jag vill prenumerera på till kalender-appen i datorn.

 

Jag är inloggad på iCloud på ett jobbkonto som jag vill koppla kalendern till. När jag öppnar gamla kalender-inbjudningar i mail, så står det att "du prenumerar redan på den här kalendern".

 

Så, hur gör jag för att prenumerera på en kalender så att den syns i kalender-appen i datorn, en macbook pro?

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gamla kalenderinbjudningarna har skickats till ditt privata iCloud-konto, om jag har förstått det rätt. Det är därför det står att du redan prenumererar på dem, eftersom du gör det på ditt privata iCloud-konto. 
 

Du behöver nya kalenderinbjudningar till ditt jobb-konto på iCloud. Be att få det av ägarna till de kalendrar som du vill ha, att de gör en ny delning och inbjudan till ditt jobbkonto/jobbmail. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...