Mons Postad 16 oktober, 2019 Share Postad 16 oktober, 2019 Jag jobbar på Stadsbiblioteket i Jönköping med IT-hjälp. I dag fick jag besök av en kvinna som inte hade någon lösenkod på sin iPhone 5C men ville ha det. Hon valde en kod som hon något senare hade glömt. Jag kollade på Apple supports hemsida och såg att man kunde återställa telefonen via iTunes, med den lilla varningen att allt försvinner på telefonen. Nu försvann ju inte riktigt allt. För när vi startade om telefonen efter återställningen, kom det upp en ruta som sa att iPhonen var knuten till ett Apple-ID. Eftersom besökaren inte visste varken Apple-ID eller lösnord till Apple-ID:t gick jag bet Finns det något att göra? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solution Alix Postad 16 oktober, 2019 Solution Share Postad 16 oktober, 2019 24 minuter sedan, Mons säger: Finns det något att göra? Hon får gå med mobilen och kvittot till en Applebutik. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sefr Postad 16 oktober, 2019 Share Postad 16 oktober, 2019 Svar har du fått ovan. Men för andra som läser tråden vill jag ge en påminnelse. Kolla att du vet ditt appleID och lösenkoden innan du ändrar någon lösen på enheten. Här är lite tips: https://support.apple.com/sv-se/HT201354 har du koden till upplåsning av sim-kortet? Om du aktiverat 2-faktor-autentiering: har du bara ytterligare en enhet? om skärmen på den blir trasig så du inte kan läsa svarskoden så får du problem. Här finns mer upplysningar. https://support.apple.com/sv-se/HT204915 Läs och tillämpa. Sven Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mons Postad 16 oktober, 2019 Författare Share Postad 16 oktober, 2019 2 timmar sedan, Alix säger: Hon får gå med mobilen och kvittot till en Applebutik. Tack 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster