Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS Catalina: Vanliga problem – och lösningarna


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Det är jäkligt slarvigt av Apple att släppa ut en uppgradering med så mycket buggar. 

Hur många betatestare har de..2-3 stycken?  

Man kan ju undra.   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den släpptes ju som public beta till allmänheten. Frågan är om nyttan med att släppa public beta... 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste att många utvecklare väntar till GM-versionen innan de ens börjar arbeta på ett anpassat program. Apple gör alldeles för många ändringar i beta från version till version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

Jag läste att många utvecklare väntar till GM-versionen innan de ens börjar arbeta på ett anpassat program. Apple gör alldeles för många ändringar i beta från version till version.

Ja, det drabbade Scrivener. Producenten bakom Scrivener upptäckte med GM-versionen av Catalina att det var några grejer som behövde ändras i programmet, och GM versionen släpptes till utvecklarna bara några dagar innan det släpptes till användarna, så Scrivener hann inte gå ut med en varning om att inte uppgradera, innan det redan var släppt. 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-10-16 på 20:01, Alix säger:

Ett vanligt problem med Catalina är att det tjatar om att bli uppdaterat till det från Mojave. Så här gör man för att stänga av det:


Kör följande kommando i Terminalen:


sudo softwareupdate --ignore "macOS Catalina"

Källa: http://osxdaily.com/2019/10/16/hide-macos-catalina-software-update-mac/

Tack! :) Då slipper jag ha den uppgraderingen hängande och pockande hela tiden, skönt! ;) Synd bara att notisen inte försvinner, ska prova att starta om datorn få se...

819559779_Skrmklipp2019-10-1809_55_06.png.112c27de0fac8dae40ec81899d78f4ce.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...