Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Manuell synkning av iPhone i Catalina?


wondering
 Share

Rekommendera Poster

Uppdaterade idag till Catalina och sprang rakt in i nya Musik-appen. Visste att det skulle bli omställning (jag är en av få användare vad det verkar som aldrig har haft jätteproblem med iTunes). Men att det skulle bli så meckigt med manuellt synkande med min iPhone hade jag inte räknat med. Har jag fattat rätt i följande saker (jag har alltid bara lagt till och tagit bort musik manuellt i min iPhone, dvs. jag har aldrig använt synkfunktionen)?

 

1. Det finns inget sätt att se eller ändra i spellistor i en iPhone manuellt? I Musik-programmet listas bara alla låtar i iPhonen i en lång rad och det enda sättet att ens se vad som döljer sig i "Spellistor"-fliken i Finder-vyn är att aktivera synkningsfunktionen - vilket kommer att blåsa min iPhone och ersätta den med aktuella spellistor i Musik-appen (vilket jag inte vill). (Har inte testat än, men det verkar som att det fortfarande går att dra spellistor från Musik på Macen till iPhonen - men om jag vill ta bort så måste jag väl rensa låtarna via Musik i Macen och spellistan från inifrån iPhonen...)

 

2. Det finns inget sätt att från Musik-appen (eller nån annanstans) se vilka låtar som har spelats i iPhonen? När jag försöker lägga till kolumner för iPhonens bibliotek i Musik-appen så finns inte Spelningar som kolumnalternativ. 

Redigerad av wondering
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns det någon fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All musik jag har lagt till i min iPhone (alla modeller jag ägt) har jag manuellt lagt till genom att dra spellistor från iTunes och sedan använt iTunes för att radera de spellistor och de låtar jag inte längre vill ha i iPhonen. I iTunes har jag alltid kunnat se en spegling av de spellistor jag manuellt har lagt till i min iPhone. Spellistorna i min iPhone har inte varit samma som jag har har i iPhonen.

 

Jag har har alltså aldrig använt någon av Apples funktioner för att automatiskt synka innehållet med iTunes-biblioteket. Nu hittar jag ingen möjlighet att från min Mac se de spellistor som finns i min iPhone, därmed alltså inte heller någon möjlighet att redigera spellistor eller deras innehåll - OM jag inte väljer att aktivera Finder-synkningen vilket enligt dialogrutan som visas kommer att radera det befintliga innehållet i min iPhone och istället ersätta det med en eller flera spellistor i Musik-appen i datorn. Och det vill jag alltså inte.

 

Så frågan är: måste jag alltså leta upp en annat överföringsprogram för att fortsatt manuellt kunna lägga till och arbeta med spellistor i iPhonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...