Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dubbla notiser från Facebook och Messenger


Jyanix
 Share

Rekommendera Poster

Hej! 

 

Jag skaffade nyss iPhone 11 Pro och har då upptäckt ett nytt problem (för mig iallafall :D )

När någon skickar ett meddelande på Messenger så får jag en notis från Facebook och en från Messenger.

Jag skulle endast vilja få notisen från Messenger, men jag vill ju inte stänga av alla notiser från Facebook utan endast den för meddelande.

Hur gör jag? Googlat mig tokig :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte, men det låter som något Facebook måste fixa. Telefoninställningarna handlar bara om vilka notiser som ska släppas fram och hur de ska presenteras, du verkar behöva ställa in själva Facebooktjänsten (om det går), alltså själva skapandet av notisen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
2019-10-11 på 12:50, Jyanix säger:

Hej! 

 

Jag skaffade nyss iPhone 11 Pro och har då upptäckt ett nytt problem (för mig iallafall :D )

När någon skickar ett meddelande på Messenger så får jag en notis från Facebook och en från Messenger.

Jag skulle endast vilja få notisen från Messenger, men jag vill ju inte stänga av alla notiser från Facebook utan endast den för meddelande.

Hur gör jag? Googlat mig tokig :P 

Någon som funnit någon lösning? ?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Itnic säger:

Någon som funnit någon lösning? ?
 

Ja lösningen är att kontakta Facebook och ge dom din feedback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt märke till att jag får dubbla notiser på allt, inte bara facebook och messenger, så det måste va inställningarna i mobilen eller nåt. Får dubbla notiser från skolans lärplattform med:/ Skitstörigt! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som på bilden: Det skulle egentligen bara komma upp två notiser, men istället kom det upp fyra notiser

 

FCD23334-3223-43E0-A89D-689EB105825E.jpeg

Redigerad av Effi
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Effi säger:

Som på bilden: Det skulle egentligdn bara komma upp två notiser, men istället kom det upp fyra notiser

0FAF1D3F-3BBF-41F4-8C60-138A009627E9.png

Vad har det där med Messenger och FB som TS har problem med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken attityd du har när du svarar! Om du kollar längre upp så skrev jag att jag har samma problem som TS! Dock inte bara med facebook och messenger, utan även med annat i mobilen, som t.ex. lärplattformen. Jag får dubbla notiser. Hur har inte detta att göra med det TS har problem med? 

Redigerad av Effi
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Effi säger:

Vilken attityd du har när du svarar! Om du kollar längre upp så skrev jag att jag har samma problem som TS! Dock inte bara med facebook och messenger, utan även med annat i mobilen, som t.ex. lärplattformen. Jag får dubbla notiser. Har har inte detta att göra med det TS har problem med? 

Nej han får EN notis från Messenger och EN notis från Facebook och bägge notiserna är att han fått ett meddelande på Messenger. Så hans problem är inte relaterat med ditt alls.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har ju SAMMA problem!!! Personen får meddelande på messenger, och istället för att bara få notis från bara messenger så får personen notis från både messenger och facebook, alltså DUBBLA!  Jag har exakt samma problem som han har! Men har dock lagt märke att jag får dubbla notiser från min lärplattformapp också! Och jag tycker att det är relevant att ta upp här då det kanske har med inställningarna i mobilen att göra!! 

6FF996A2-55CF-433D-8C75-B9076C391356.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Effi säger:

Men jag har ju SAMMA problem!!! Personen får meddelande på messenger, och istället för att bara få notis från bara messenger så får personen notis från både messenger och facebook, alltså DUBBLA!  Jag har exakt samma problem som han har! Men har dock lagt märke att jag får dubbla notiser från min lärplattformapp också! Och jag tycker att det är relevant att ta upp här då det kanske har med inställningarna i mobilen att göra!! 

 

Jag svarade utifrån den bild du postade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag hade exakt samma problem som TS. Lösningen var att radera Facebook-appen och installera om den. Behövde inte röra Messenger. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-08 på 22:35, Daniel N säger:

Jag hade exakt samma problem som TS. Lösningen var att radera Facebook-appen och installera om den. Behövde inte röra Messenger. 

Testade, men det funkar inte:/ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
2019-10-11 på 12:50, Jyanix säger:

Hej! 

 

Jag skaffade nyss iPhone 11 Pro och har då upptäckt ett nytt problem (för mig iallafall :D )

När någon skickar ett meddelande på Messenger så får jag en notis från Facebook och en från Messenger.

Jag skulle endast vilja få notisen från Messenger, men jag vill ju inte stänga av alla notiser från Facebook utan endast den för meddelande.

Hur gör jag? Googlat mig tokig :P

Hej. 
Jag har nyligen skaffat iphone 11 och har samma problem. Andra vänner som har facebook har inte det problemet. Så jag tänker att det måste vara telefonen men vet ej hur man ska gå vidare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att avinstallera Messenger, installera sedan Messenger igen och logga in via telefon.nr istället för via Facebook. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Fan han lappen71 verkar ju riktigt tråkig...

Skit samma JAG jag exakt samma problem. Får en Messenger notis och en notis från fb om samma sak... har vart såhär ett tag nu så det borde hända något känner jag 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Jimmyostlund säger:

Fan han lappen71 verkar ju riktigt tråkig...

Skit samma JAG jag exakt samma problem. Får en Messenger notis och en notis från fb om samma sak... har vart såhär ett tag nu så det borde hända något känner jag 

Oerhört tråkig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fascinerande tråd.

Folk har av någon anledning två appar som gör samma sak, levererar meddelanden, alltså samma meddelanden.

Båda apparna förefaller inställda så att de genererar en notis när meddelande levereras.

Av någon anledning (:fundersam:) visar telefonen två notiser, en från varje app, när ett meddelande levereras till de båda apparna.

Dumma telefon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...