Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte avbryta prenumerationen...


Micke_skomästare
 Share

Rekommendera Poster

Micke_skomästare

Mors!

 

Mitt kreditkort gick ut i AppStore och efter det så skaffade jag två abonnemang. Det blev aldrig att jag använde tjänsterna så jag brydde mig inte om att uppdatera kortinformationen. Nu har jag lagt in ny kortinfo. och vill ta bort de gamla prenumerationerna "AppStore Subscriptions" men det går inte. Där hänvisas man till settings i apparna men i apparna så har jag inget aktiv prenumeration... så det går inte heller :)

 

...hur kommer jag vidare, ska jag kontakta supporten för resp. app eller är det i telefonen som problemet ligger? Är ny på IPhones, så jag vet inte riktigt hur man går tillväga.

Redigerad av Micke_skomästare
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kikat i >Inställningar >Klicka på ditt AppleID >Prenumerationer ?

Var lite otydligt om du gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skomästare

Hej, ja jag har gått både via inställningar och via AppStore men som du säger: ">Inställningar >Klicka på ditt AppleID >Prenumerationer".

Sedan är det "klicka på Applikationen>Edit subscription> click på prenumerationen under rubriken "Options".Nu får jag valet att förnya prenumerationen men ingen möjlighet att avbryta den. I Policy rutan står det bara "Cancel anytime in settings..." men inte vilken settings som avses...

 

Vet inte om du blev klokare på min beskrivning :)

 

Redigerad av Micke_skomästare
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina menyalternativ överensstämmer inte alls med mina. Vilken IOS-version har du?

Jag  klickar bara på prenumerationen och längst ner där står Avbryt prenumeration. 
Jag har iOS 13.1.2

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skomästare

Jag har samma version.

På prenumerationen så har jag dessa fält:

App ikon/namn

"Policy" och texten "cancel at anytime in settings..."

"Account" med min mailadress

"Price" här står det "Starting 10 oct 2019..."

Längst ner så är det en fingeravtycksikon med texten "Confirm with Touch ID". Har inte testat att bekräfta med fingeravtrycket men antar att då drar själva prenumerationen igång....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...