Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

”ingen täckning” vid nytt sim-kort


stressadvarg
 Share

Rekommendera Poster

stressadvarg

Hallå,

 

Jag har efter flera år av abonnemang hos telenor nu bytt till vimla av ekonomiska själ. Jag fick det nya sim-kortet förra veckan och nummerflytten skedde igår. När jag gick och la mig kvällen innan fungerade allt som vanligt med mitt gamla telenor sim-kort och när jag vaknade stod det ingen täckning.

 

Jag trodde då det berodde på att numret flyttats och testade byta till det nya sim-kortet. Även där ingen täckning.

 

Jag har nu testat allt möjligt. Startat om telefonen både vanligt och med hård omstart. Jag har testat att uppdatera telefonen samt byta simkort. Sim-kortet fungerar i min väns telefon så det är inte där problemet ligger heller. Jag har även provat att stoppa in en väns simkort i min telefon och det står även där ingen täckning. Det verkar alltså som att det är min iphone det är fel på.

 

Jag köpte den i andra hand och den var då olåst från någon operatör. Jag stoppade in mitt gamla telenor simkort och det har fungerat galant sedan dess. Jag förstår alltså inte hur det bara kan ha slutat fungera direkt samma dag som numret flyttats. 

 

jag har frågat telenors kundtjänstmedarberare i deras butik om hjälp men de verkade inte kunna göra något längre.

 

Vimla är omöjliga att få hjälp av. Jag har testat allt de föreslår på deras hemsida och skrivit ett inlägg i deras chattforum men får ingen hjälp där heller. De föreslår bara att jag ska testa lite olika saker och när jag testar dom kastas jag ut från chatten och måste vänta igen i minst en timme varje gång.

 

Jag har inget internet hemma då jag precis flyttat till ny lägenhet och jag inte hunnit ordna det än så det är väldigt akut att detta får en lösning snabbt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ alla inställningar om du inte redan gjort detta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
JohnnyTotal

Hjälpte det? Jag har försökt i Kanada och nu senast i Argentina med att få min iPhone 6S + att fungera med lokala sim-kort utan att telefonen accepterar dom. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...