Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Catalina-tråden. Problem, frågor och svar


Raphael
 Share

Rekommendera Poster

9 minuter sedan, Arvingen säger:

VirtualBox - hur fungerar det i jämförelse med parallells

För detta ändamål funkar det nog bra.

Parallels är lättare att sätta upp och "it just works", särskilt om man delar mappar/diskar med Mac OS X. Virtualbox tycker jag är kinkigare vad gäller skärmstorlek på den virtuella maskinen

 

Här kan du köpa WIndows för 179 spänn. Har gjort det själv från den säljaren.

https://www.tradera.com/item/120401/408729586/microsoft-windows-10-home-retail-32-64-bits-sve-eng

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Arvingen säger:

Okej, men går det ens att få tag i Windows utan att betala en ohemul massa pengar? Ebay har jag aldrig varit på. VirtualBox - hur fungerar det i jämförelse med parallells som jag hade en gång i tiden i min gamla mac (avinstallerade det efter ett halvår)? Hur mycket minne krävs det?

Jag skrev nyss att Windows är funktionellt utan licens. Jag menar vad jag skriver.
Ebay-nyckeln kostar en femtiolapp, cirka, och levereras digitalt via epost. Det är ingen licens utan en nyckel som fungerar med MS valideringsservrar.
VB är inte lika finputsat och prestandaoptimerat som proprietära program, men fungerar utmärkt. Man tilldelar mängden RAM i VB. Då får det hålla till godo med det.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man Catalina att enbart spela upp ur Musikprogrammet? Om jag har varit i Bilderprogrammet och rotat runt spelas en trudelutt upp därifrån och jag får skifta manuellt. Jag menar då att jag trycker play (F7) på tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...