Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sökmotorn Ecosia


Aayden
 Share

Rekommendera Poster

Är det någon av er som har erfarenhet av sökmotorn Ecosia ? https://www.ecosia.org/

Har provat den ett tag nu och har varit en positiv överraskning har fungerat lika bra som duckduckgo / google för mig

Ska vara lika noga med integriteten som duckduckgo samt 80% av vinsten går till trädplanteringar  ???

 

" in 2018, Ecosia committed to becoming a privacy friendly search engine. Searches are encrypted, not stored permanently, and data is not sold to third party advertisers. The company states in their privacy policy that they do not create personal profiles based on search history, nor do they use external tracking tools like Google Analytics."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Konstigt att ingen svarat på din fråga.

Jag använder den med glädje på alla mina enheter.

 

Problemet är att i Safari på min iPhone och iPad går det inte att välja Ecosia som sökmotor. Så jag har lagt en länk till deras hemsida på hemskärmen.

Ecosia finns iofs som app till iOS men bara på engelska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Mons säger:

Konstigt att ingen svarat på din fråga.

 

För att "ingen" använder den kanske :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett gäng miljoner som använder den.

Efter en halvtimma med appen så funkar den snabbt och bra, sökresultaten är goda ända tills det är nyheter det är jag söker och tvingas klicka på "Läs mer" och gå till Google.

Så Duckduckgo är det bättre alternativet tycker jag med fungerande nyhetssökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
2020-02-03 på 15:28, lappen71 säger:

För att "ingen" använder den kanske :) 

"Ingen" har nu planterat nästan 90 miljoner träd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mons säger:

"Ingen" har nu planterat nästan 90 miljoner träd

Säger absolut ingenting om andel marknadsandelar. För gemene man är den okänd. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Öland 4ever

På 90-talet var det väl mest Yahoo som var poppis men de "trendiga" använde Hotbot. Nu drygt 20 år senare har ju Google blivit giganten bland sökmotorer trots att det säkerligen finns tusentals.

 

Har ärligt talat aldrig hört talas om Ecosia men med tanke på antalet sökmotorer som finns så kanske det inte är så märkligt. Vill jag köra reklamfritt så använder jag Duckduckgo. Men visst låter det positivt att "överskottet" går till trädplanteringar. I Amazonas kan jag tänka mig. Misstänker dock att skövlingen är betydligt snabbare än vad trädplanteringen är. En stilla undran som redan nämnts... hur kan de få inkomster till trädplantering när de kör reklamfritt?

 

I vart fall... Berlinmannan Christian Kroll som startade och driver Ecosia ska ha all heder. ❤️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Öland 4ever säger:

Har ärligt talat aldrig hört talas om Ecosia men med tanke på antalet sökmotorer som finns så kanske det inte är så märkligt.

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...