Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

LG Ultrafine 4k laddar inte MacBook Pro 13"


wrik
 Share

Rekommendera Poster

Köpt en LG Ultrafine 4k 21,5" skärm. Jag har haft modellen förut och aldrig upplevt några problem. Men till min hemdator som är en MacBook Pro 13" touch (late 2016) så ger skärmen ingen ström. Testat med annan kabel mellan dator och skärm samt att se till att LG Screen Manager har senaste drivrutinen men utan resultat. Någon som har någon idé eller har upplevt liknande problem? /e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, wrik säger:

Köpt en LG Ultrafine 4k 21,5" skärm

Det verkar finnas flera olika varianter. Vilken har du?

Kanske skärmen inte lämnar tillräckligt med ström? Eller inte är Mac-kompatibel på annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22MD4KA - B. Modellen som Apple sålde tills nyligen innan de uppdaterade storleken på den. Är som ett stort frågetecken för tillfället då jag har haft 2 st skärmar av samma modell förut och aldrig haft det här problemet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, wrik säger:

22MD4KA - B. Modellen som Apple sålde tills nyligen innan de uppdaterade storleken på den. Är som ett stort frågetecken för tillfället då jag har haft 2 st skärmar av samma modell förut och aldrig haft det här problemet. 

Om Apple sålde den så borde den modellen fungera.

Har du tillgång till någon av de andra skärmarna så du kan kolla om det är fel på ditt nya exemplar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...