Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synkningen i Påminnelser har inte fungerat på länge, går det att göra nåt?


kjellsvensson
 Share

Rekommendera Poster

kjellsvensson

Sedan jag laddade ner iOS 13 och iPad OS public beta har inte synkningen mellan enheterna fungerat tillfredställande. Det fungerar dessutom riktigt uselt med delade listor.

 

Jag trodde detta berodde på betan, men det är ingen skillnad nu när jag gått över till stabila versioner.

har även testat att slå av synkningen i inställningar, och sedan på igen. Raderade appen i både telefonen och paddan och installerade om dem igen.

 

Inget har hjälpt och då jag är tämligen beroende av att dela listor både mellan mina enheter, och med andra så börjar detta bli jobbigt.

 

Felen uppenbarar sig på lite olika sätt, exempelvis:

-Nya poster i befintliga listor synkas inte alltid.

-Delning av listor suger fett, om jag exempelvis provar att dela via sms så skickas mottagaren till iClouds webbsida istället för till appen. Väl där funkar det ibland, men oftast inte.

-Tidigare delade listor visas korrekt, dvs att namnet på den jag delar med visas. Däremot fungerar synkningen bara ibland. Nya delade listor (se punkten ovan) visas med mottagarens mejladress istället för med namnet. Synkningen funkar sporadiskt även här.

-På iCloud.com visas bara odelade listor, men inte heller här funkar synkningen som den ska.

 

Nån som vet vad felet är, eller ännu hellre, om det finns någon lösning?


  

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen uppdaterat familjens enheter iPhones/iPads till iOS13 (senaste versionen) och även jag har märkt att det går väldigt segt, ibland, vad gäller synken mellan mina egna enheter men även inom iCloud familjen. Inbjudningen till delade listor har jag alltid valt att skicka via SMS och det funkar men dock krångligare än tidigare med ett besök via en hemsida.

 

Jag använder parallellt Microsoft TO-DO/Wunderlist är där är synken blixtsnabb mellan alla enheter och användare oavsett om vi är på 4g eller samma Wi-Fi. Jag förväntar mig givetvis detta på Apples egna produkter och appar men Reminders beter sig precis som du beskriver.

 

Jag har inte använt mig av betan men för att säkerställa all felsökning har jag raderat min iPhone och Watch samt iPad Pro och installerat om IOS13 senaste versionen. Brukar göra detta när stora uppgraderingar kommer. Detta gjorde att klockan gick igång, tidigare visades appen men inga påminnelser fanns eller listor, samt jag fick tillbaka all synk på mina privata enheter dock kvarstår segheten vad gäller synken inom familjen.

 

Jag har dock ett problem när jag klarmarkerar en påminnelse oavsett enhet kan det dröja och ibland fungerar det inte alls varför jag måste slutmarkera påminnelsen på antingen iPhone eller iPad för att den ska försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...