Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mini 2018 laggig 4k video


JollyJumper
 Share

Rekommendera Poster

Jag har Mini 2018 med 8GB RAM, vilket förstås är lite, men är det pga detta eller pga det inbyggda grafikkortet som 4k video laggar och hoppar över bildrutor vid uppspelning? 3GHz i5 processor i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, JollyJumper säger:

Jag har Mini 2018 med 8GB RAM, vilket förstås är lite, men är det pga detta eller pga det inbyggda grafikkortet som 4k video laggar och hoppar över bildrutor vid uppspelning? 3GHz i5 processor i övrigt.

Var finns videon? På den interna disken? Eller strömmad via tafflig internetanslutning och dålig WiFi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Telly82 säger:

Var finns videon? På den interna disken? Eller strömmad via tafflig internetanslutning och dålig WiFi?

Det är när jag redigerar i iMovie, skulle kanske ha nämnt det. Det är förstås tyngre för datorn att spela upp video där med övergångar och andra tillägg, och även högre bitrate kanske. Och datorn blir snabbt väldigt het.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket format är filen i? ProRes?

Redigerad av kenla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det har gått ett tag sen sist, och jag har uppgraderat till Catalina. Nu verkar allt flyta på bra, så jag antar att orsaken fanns i Mojave. Mycket nöjd med Catalina! Även videoexporten i iMovie går nu betydligt snabbare. Problem solved, kan man väl säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...