Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad död vid uppdatering


Nikodemus
 Share

Rekommendera Poster

Mitt sista hopp att få liv i min padda är nu diverse forum. 

Jag skulle uppdatera min iPad Air 2 till det nya iPadOS 13.1, men efter en stunds laddande dök ett felmeddelande upp, "ett fel har inträffat". Helt svart. Den går inte att starta, eller återstarta. Tänkte att då är det återställning via iTunes som gäller. Men efter inkoppling och påbörjad återställning bröts det även här. "Ett fel har inträffat (53)" Jag har även testat att återställa via en annan dator med nyare iTunes, men samma sak där. Dock blir felmeddelandet (9) eller (10) i stället. 

Jag har googlat en del och sökt information, men inget som hjälper min padda. Nån som har något tips? Eller är livet över för min Air 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det funkar, om jag nu gör rätt. "Connect to iTunes"-symbolen kommer upp direkt, hur jag än trycker på knapparna.  Den kommer upp direkt jag ansluter sladden till datorn. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Nikodemus säger:

Tror inte det funkar, om jag nu gör rätt. "Connect to iTunes"-symbolen kommer upp direkt, hur jag än trycker på knapparna.  Den kommer upp direkt jag ansluter sladden till datorn. 

Då har du hållit inne hemknappen för länge:

 

”Let go of the On/Off Button but keep holding the Home button for about 5 seconds. (If you see the "Plug into iTunes" screen, then you've held it too long and will need to start again.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"plug into iTunes" kommer direkt när jag kopplar i sladden till datorn. Om jag sedan håller in knapparna så blir skärmen mörk, men när jag sedan släpper knapparna så blinkar äpplet upp nån sekund och sedan "plug into"-symbolen. Jag har testat att trycka avstängningsknappen först och sedan hemknappen, alternativt trycka båda samtidigt, men resultatet är det samma.  Tyvärr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Nikodemus säger:

"plug into iTunes" kommer direkt när jag kopplar i sladden till datorn. Om jag sedan håller in knapparna så blir skärmen mörk, men när jag sedan släpper knapparna så blinkar äpplet upp nån sekund och sedan "plug into"-symbolen. Jag har testat att trycka avstängningsknappen först och sedan hemknappen, alternativt trycka båda samtidigt, men resultatet är det samma.  Tyvärr...

Jag har ingen annan synpunkt än att tiden för de olika knappkombinationerna blir fel. Det hjälper då rakt inte att du provar andra knappkombinationer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...