Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Air känner inte av externa skärmar


blixten-1
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag håller på att bli galen: Jag har en MacBook Air (Retina, 13-inch, 2018) och har kopplat in den till en Dell dockningsstation WD15. Därefter har jag kopplat in två externa skärmar HP E243 från dockan. En med hjälp av HDMI och en med mini-display > displayport. Problemet är att MacBooken inte känner att det är två separata skärmar utan verkar tro att det är en och samma. Jag har verkligen testat allt jag hittar och skulle verkligen uppskatta att få lite hjälp.. IMG_8025.thumb.jpg.6d29ce764d320d8d2ed7ca81de792983.jpg

Skärmavbild 2019-09-27 kl. 17.15.59.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ ner skärmupplösningen så kickar de igång. Dell-dockan tycker jag är värdelös. Den klarar inte två skärmar med högre upplösning än FHD. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag ställa in skärmupplösningen någon annanstans än under Bildskärmar > Bildskärm > Skalad? Jag har testat att ställa ner skärmupplösningen där, men ingenting händer.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-09-28 på 08:44, polken säger:

Provat stänga locket?

Japp, fungerar ändå inte.. Då tror den bara att det är en skärm. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Stereotypen säger:

Tror de flesta vet hur man googlar. 
Länka gärna direkt till en lösning om du hittat någon. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@polken: öppnade du min googling??

 

Lösningen finns där - närmare än du tror.

 

Flertalet trådar i olika forum där det sägs att den specifika dockan INTE är kompatibel med Apple, FFA inte att använd till 2 externa skärmar.

 

Tydligen så vet inte trådskaparen hur man googlar alt. inte förstår engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag menade att det är bra att länka direkt till den enskilda lösningen än att den ligger inblandad i ett myller av samma frågeställning från andra. 
 

Tack för att du berättade nu att den helt enkelt inte är kompatibel och man inte kan förvänta sig att den fungerar.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...